• bluebird

Tradera, ej hämtat DHL-paket

Jag säljer en hel del ting på tradera och har hållit på i flera år, men nu har jag råkat ut för något jag aldrig råkat ut för förr. Ett paket som jag skickat med DHL har inte blivit levererat, mottagaren har inte hämtat ut det. Jag säljer ju rätt mycket och kan inte gå igenom varenda såld auktion för att hitta köparen, går det att söka på fraktsedelsnumret och få fram "nicket" på personen?

Hur skulle ni lösa det, det känns som att det inte är mitt ansvar att jaga rätt på denna person, men kommer jag att bli betalningsskyldig till DHL? Nån som råkat ut för detta som vet hur man löser det smidigast?

• Svar på tråden Tradera, ej hämtat DHL-paket
  • hontaas
    bluebird skrev 2010-02-19 15:53:38 följande:
    Jag säljer en hel del ting på tradera och har hållit på i flera år, men nu har jag råkat ut för något jag aldrig råkat ut för förr. Ett paket som jag skickat med DHL har inte blivit levererat, mottagaren har inte hämtat ut det. Jag säljer ju rätt mycket och kan inte gå igenom varenda såld auktion för att hitta köparen, går det att söka på fraktsedelsnumret och få fram "nicket" på personen?Hur skulle ni lösa det, det känns som att det inte är mitt ansvar att jaga rätt på denna person, men kommer jag att bli betalningsskyldig till DHL? Nån som råkat ut för detta som vet hur man löser det smidigast?
    Du har fått en lapp från dhl där det står att du ska välja vad du vill ska hända med packetet, där väljer du att det ska skickas åter till dig. Detta kostar inget extra frakt.
    Jag hade inte brytt mig om att leta upp köparen då det är deras ansvar att hämta sitt packet, om de ahr betalt för en vara och sedan inte hämtat ut det ja det är upp till dem.
Svar på tråden Tradera, ej hämtat DHL-paket