Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Jo, jag är en manshatare.

tigerlily: Fast för mig låter det du beskriver inte som respekt utan som... hur man ska behandla en kattunge. Respekt är för mig något helt annat.

För övrigt blir jag ledsen när jag läser ts. Jag känner inte igen mig alls, så det är otroligt svårt för mig att förstå. Jag funderar alltid när jag läser såna här trådar, vad _är_ det för män ni umgås med? Jag är nog mer inne på idiblons linje, folk i allmänhet är idioter, inte bara män.

• giftgrodan
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 12:55:40 följande:
    NU umgås jag bara med snälla män, och det är ju inte så att det är män som varit mina vänner. det har varit lärare, mammas vänner, kompisars pappor och bröder, klasskompisar, okända män osv. sen så tittar jag till hur det ser ut i världen. män står för större delen av all brottslighet, speciellt det sexuella våldet.
    Ja, så är det ju definitivt. Men av att "de flesta våldtäktsmän är män" följer ju inte "de flesta män är våldtäktsmän".
  • giftgrodan

Nej, jag vill inte att någon ska låta bli att slå mig för att jag är KVINNA. Jag vill att de inte ska slå mig för att man inte ska slåss överhuvudtaget.

Är det okej om en kille som är svagare än jag slår mig? Är det okej om jag slår en kille som jag är starkare än?

Och nej, jag vill inte bli behandlad som en kattunge, jag vill bli behandlad med precis samma respekt som en man...

• giftgrodan
    TigerLily skrev 2010-02-24 22:08:04 följande:
    jo men det är ju det jag gör. Men förstår inte vitsen med att UNDVIKA "tjejiga" grejer till tjejer och "pojkiga" grejer till pojkar som Dahmer förespråkar. Det är inte särskilt viktigt att poängtera dessa olikheter, men då folk påstår att pojkar och flickor är precis samma, bara att de uppfostras/formas på olika sätt.. DET sätter jag mig emot. Titta bara på fl t ex.. inga MÄN gafflar på som vi tjejer här inne..
    Uhm, jag är på flera forum, varav vissa är mansdominerade, och jo, det är faktiskt ungefär samma gafflande.
  • giftgrodan
    Miss Skywalker skrev 2010-02-28 14:28:32 följande:
    Ni som blir så provocerade av att kvinnor känner rädsla/hat för män! Skulle ni kunna förklara för mig varför män står för 98%!!! av alla sexualbrott t ex?  Med tanke på hur verkligheten ser ut så tycker jag snarare att det är konstigt att inte fler känner som ts.. 
    Det är också män som är i majoritet som offer, så i så fall borde även män vara mer rädda för män.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.