Lady Dahmer skrev 2010-03-05 20:49:32 följande:
åh nej, min omgivning bryr sig inte överhuvudtaget hur jag ser ut. Det är främlingar. Och jag vill inte höra att jag är sunkig eller gått ner mig när jag är mig själv. Jag vill inte måsta klä upp mig eller använda smink för att duga och för att slippa kommentarer om hur sunkig jag är. Ser du verkligen inte problemet där? Och varför får inte människor bara vara? varför kan inte dina tjejkompisar får vara sig själva, oavsett om det innebär att de har traditionellt manliga egenskaper? (och jag förstår inte hur du menar när du säger att du inte vill att de ska vara mer manliga?) De här etiketterna "manligt" och "kvinnligt" passar inte in på en stor majoritet av människor. Ser du inte problemet i att vi har dessa krav, som faktiskt begränsar människor?
Jag tycker man kan få vara hur man vill, och ändå duga. Det var inte alls så jag menade heller. Menade mer att jag bryr mig inte vad folk tycker, de får tycka precis vad de vill. Allt handlar om hur man känner sig själv, för du tar väl inte åt dig om någon säger sådant till dig?
Mina tjejkompisar får vara precis som de vill, med jag menar bara att jag och mina tjejkompisar kan prata och vara med varandra på ett sätt som inte killar helt enkelt är, de är killar, och de har sina fördelar, precis som tjejer har sina fördelar.
Varför ska man se ner på de kvinnliga och det manliga?
Jag tror ingen mår dåligt av att vara sitt kön och ha sin könsroll! (Jo de som vill byta men det är inte så jättemånga)
Allt handlar om självförtroende, en tjej kan göra de mesta en kille kan och tvärt om, det handlar bara om valmöjligheterna. Men killar och tjejer är olika i sitt sätt, och jag tror faktiskt inte man kan ändra på det.
Men såklart ska man inte neka killen att leka med dockor eller tjejer med bilar osv. Tror ändå inte det spelar någon roll hur mkt än killen får vara tjejig.
Bara en sådan sak att skaffa barn är ju helt olika tankar/känslor hos mamman och pappan, just för att de har olika kön.
Jämställdhet är jag för, men inte att sudda ut det kvinnliga/manliga.
( betyder inte att jag ser ner på något av könen, utan bara att jag uppskattar olikheterna )