DrKejs skrev 2010-02-26 19:15:57 följande:
Gör dig inte löjlig. Det som är skrämmande i dina svar är hur accepterat det är att spy galla över män. Varför har vi ett samhälle där det verkar vara helt ok att förolämpa, smutskasta, håna och vara ett svin mot män hela tiden?
Men du kanske tycker att mitt föregående exempel var ok eftersom du inte svarade på det? Eller följande: (OBS! Följande text är på intet sätt min uppfattning utan enbart en omskrivning av vad ts har skrivit och ett sätt att visa hur den uppfattningen som ts ger uttryck för skulle vara helt oacceptabel om den översattes till någon annan grupp än män.)
"Jo, jag är en kvinnohatare.Jag hatar Kvinnan och allt hon står för. Jag hatar kvinnorollen och allt vad den står för. Det kvinnliga."
Men så har det alltid varit fast tvärtom. Är fortfarande. Att det är och har varit OK att begränsa kvinnor, förlöjliga kvinnor, håna kvinnor. Just för att de är kvinnor. Kvinnor har alltid kunnat bedömas utifrån att de är - just kvinnor. Kvinnor är si och kvinnor är så. Du är kvinna. Då är du på ett visst sätt. Är du inte så är du fel. Att dra män över en kam på det sättet har aldrig varit OK. Är det inte nu heller. Det blir ramaskri så fort man generaliserar män utifrån kön. Speciellt om det är i negativa ordalag.