Inlägg från: Pelleping |Visa alla inlägg
  • Pelleping

Jo, jag är en manshatare.

En forskare skall väl för fan vara objektiv! Du söker bara information som bekräftar din egen sjuka inställning, det är inte forskning det är propaganda!

Sitt ner i båten....OCH HÅLL KÄFTEN!
  • Pelleping

Jag tror aldrig jag har stött på en person med så många fördomar som Lady Dahmer.
    Lite samma stämning som på ett Ku Klux Klan-möte.

omne homo mendax
  • Pelleping
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 18:28:33 följande:
    intressant -- vilka fler fördomar har jag?
    Hmm nu ska se, alla män är svin och potentiella våldtäktsmän och pedofiler. Allt ont som hänt dig är pga män. Ja alltså alla män utom din egen för han är ju undantaget.

Andra kvinnor som är hemma med sina barn är förtryckta, men inte du för DU har själv valt.

Hur fan lyckades du bli gravid?
    "Att försöka är det första steget mot misslyckande."
  • Pelleping
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 18:38:43 följande:
    så jag har fördomar om män. Inte mer? Jag tyckte du sa att du inte stött på nån med fler fördomar än mig? och nej, jag tror inte att kvinnor som är hemma är förtryckta. Vilken rolig idé. Där är det dina fördomar om mig som talar. Och hur lyckades jag bli gravid? *förvirrad* Vad har det med saken att göra? Blir det svårare ju fler fördomar man har? Eller hur menar du?
    Har du utsett dig själv till kvinnornas befriare? Kan det möjligtvis vara så att alla kvinnor inte känner att de behöver befrias? Är det bara din man som inte förtrycker kvinnor eller gör han också det?

Du skrev själv att du hatar män, du litar inte på dem, du blir nervös av dem, de skrämmer och hotar dig, hur kunde du då skaffa barn med en?

Du låter som Hitler när han pratade om judarna!
    ZZZZZZZZzzzzzzzzz
  • Pelleping
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 18:58:31 följande:
    jag försöker inte förändra världen eller rädda någon. Jag försöker bara väcka tankar och inspirera till nya perspektiv. Jag brinner för jämlikhet och genus och tycker det är förjävligt att pojkar och flickor från födseln krängs in i trånga mallar. Då är det väl självklart att jag vill ta upp det för diskussion... på ett diskussionsforum? Och jag upprepar för femtioelfte gångern: Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar. Jag kan erkänna att jag kan bli osäker och misstänksam när jag möter okända män - men det är ganska vanligt att kvinnor blir det. Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.
    Du hatar alltså gruppen men inte individerna.

Lite som Hitler, han hatade alla judar men pekade inte ut några individer.
  • Pelleping
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 19:05:25 följande:
    ang. brottslighet och mansrollen så citerar jag en kommentar i en av mina favvobloggar: Inom genusforskningen i kriminologi så talar man om att kvinnor som begår brott går emot den normativa feminiteten, medan män som gör det agerar i enlighet med den hegemoniska maskuliniteten (ung. den ledande maskuliniteten). En man ska enligt den manliga könsrollen ha en viss kapacitet till våld. En kvinna som är våldsam är däremot "okvinnlig".
    Det kallas testosteron!
  • Pelleping
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 19:21:32 följande:
    det är en myt att testosteron gör män våldsamma. isåfall skulle ALLA män vara våldsamma och alla kvinnor skulle bli våldsamma när de går in i klimakteriet.
    Nä.
  • Pelleping

Könsrollen är genetisk och medfödd.

Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.