Inlägg från: NiXxI |Visa alla inlägg
  • NiXxI

Jo, jag är en manshatare.

Tack och lov att inte hela det kvinnliga samhället är uppbyggt av manshaterskor.
    Vilken tur att man kan resa sig efter ett fall utan att få fallet till hat.

Att vara manshaterska är ju likvärt en rasist.

jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:41:01 följande:
    nej det är inte samma sak. är man rasist så hatar man folk pga hudfärgen. Jag hatar inte folk pga sitt kön. Jag hatar mansrollen.
    Citat: "Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga. "

När ändrade du mening då?? För det du skrev i din TS är likvärdigt rasisternas åsikter.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:47:50 följande:
    eh... ser du vad det står? jag hatar Mannen. Mansrollen. M a n s r o l l e n. M a n n e n.
    Ser du själv vad du skriver??? Sen att du vränger om det till könsroll istället för mansroll spelar inga större tärningar. För du hatar mannen och ALLT HAN STÅR FÖR!!!
    Likvärdigt en rasist.
    Instängt och trist.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:50:50 följande:
    du förstår uppenbarligen inte vad jag menar. mansroll och könsroll är samma sak btw.
    Är det?? Så när jag spelar på min kösroll som kvinna, så är det egentligen min underliggande mansroll jag menar???
    Om du menar något annorlunda än din TS så förstår jag inte varför du skapar en TS som du sen inte kan förklara.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:54:38 följande:
    hahahahaha.... åh herregud. Könsroll. Rollen tillägnad ditt kön. Som kvinna är din könsroll kvinnorollen. Som man är det mansrollen. Vad är det i TS som du har svårt att förstå?
    Dina argument uppenbarligen.
    Fast jag ska sluta försöka förstå, för du är tydligen instängd i ditt egna tänkade och hat.
    Ska väl egentligen "lida" med dig, men tycker mest synd om dig då du behöver lägga ner så otroligt mycket energi påalla dessa negativa känslor.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:58:16 följande:
    varför inte fråga hur jag menar om du inte förstår, istället för att fördomsfullt (!!) anta en massa? Vad får dig att tro att jag lägger ner enormt mycket energi på dessa känslor?
    Varför skriva "Du förstår inte" istället för att förklara istället? Lev som du lär.
    Jag tror inget, jag läser dina ord.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 10:01:00 följande:
    för att när jag försöker förklara så ville du inte lyssna.
    Återigen en fördom...för att jag väljer att ifrågasätta dina argument eller förklarningar så innebär detta automatiskt för dig att jag inte lyssnar??
    Köper jag inte riktigt.
    jahapp
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 10:04:38 följande:
    du kom in här med tron att jag hatar enskilda män. När jag svarade att nej det gör jag inte, jag hatar mansrollen så fortsatte du envisas med att jo jag hatade visst män och jag vet inte vad jag själv skrivit. och när jag än en gång förklarar så fortsätter du ändå att envisas med att så är det minsann inte. Det är helt ok att ifrågasätta mig och mina åsikter, men det var liksom inte det du gjorde.
    Jag kom inte in med någon tro alls utan jag läste det du skrivit i TS, att du hatar mannen och allt han står för (etc etc).
    Sedan att du går vidare på att det nu är mansrollen du hatar gör väl ingen större skillnad i din TS, då kanske du bör ta bort din TS eller omformulera den.
    På vilket sätt känner du att duhar förklarat det annorlunda?
    För om det nu är mansrollen du hatar, på vilket sätt anser du att det är en mansroll att göra sexuella övergrepp? Eller kränkningar?
    Du vrider bara rundor på dina argument eller förklarningar och det är väl kanske det jag undrar över gentligen.
    Om jag nu inte förstår så är det väl du som är dålig på att förklara och få ett sammanhang i din TS och dina senare svar?

Men du behöver inte förklara eller diskutera om du nu inte känner att du kan få mig att förstå.

Jag har personligen också blivit utsatt för manliga sexuella övergrepp, men jag har valt att inte göra det till hat och fördom. För jag har också blivit utsatt för kvinnligt svek och list. Skulle jag då hata alla?
    Det är nog mest ditt hat som är svårt för mig att förstå, å andra sidan förstår vi inte alltid alla i vår omgivning. Vissa väljer då att göra det till en fördom, andra väljer att gå vidare.
    Så, som sagt var, du får gärna vara manshatare och ilsk och jag får gärna tycka synd om dig.
    Vi kommer ändå ingen vart någon av oss i våra olika åsikter.
    jahapp
  • NiXxI
    DrKejs skrev 2010-03-02 12:03:51 följande:
    Japp, det vet jag. Misstänker att de allra flesta som orkar hänga med i denna tråd inser att du har fel och att du kanske skulle behöva omvärdera din inställning något.
    Jag lade mig...finner inget att diskutera med en som inte vill.
    Kom bara fram till att TS är sluten...och man kan inte argumentera med en sluten människa...man kan bara tycka synd om eller inte bry sig.
    Jag vet inte vilken roll jag ska bevinga....jag har själv blivit utsatt, men hatar inte....!! Jag är inte uppfostrad av en kvinna, utan en man..så jag kanske är ambivalent??
    Men det är ju shit the same med TS inställning ändå
    Tack o lov att inte världen är knöfull av den inställningen som TS har!
    jahapp
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.