Lady Dahmer skrev 2010-03-02 10:04:38 följande:
du kom in här med tron att jag hatar enskilda män. När jag svarade att nej det gör jag inte, jag hatar mansrollen så fortsatte du envisas med att jo jag hatade visst män och jag vet inte vad jag själv skrivit. och när jag än en gång förklarar så fortsätter du ändå att envisas med att så är det minsann inte. Det är helt ok att ifrågasätta mig och mina åsikter, men det var liksom inte det du gjorde.
Jag kom inte in med någon tro alls utan jag läste det du skrivit i TS, att du hatar mannen och allt han står för (etc etc).
Sedan att du går vidare på att det nu är mansrollen du hatar gör väl ingen större skillnad i din TS, då kanske du bör ta bort din TS eller omformulera den.
På vilket sätt känner du att duhar förklarat det annorlunda?
För om det nu är mansrollen du hatar, på vilket sätt anser du att det är en mansroll att göra sexuella övergrepp? Eller kränkningar?
Du vrider bara rundor på dina argument eller förklarningar och det är väl kanske det jag undrar över gentligen.
Om jag nu inte förstår så är det väl du som är dålig på att förklara och få ett sammanhang i din TS och dina senare svar?
Men du behöver inte förklara eller diskutera om du nu inte känner att du kan få mig att förstå.
Jag har personligen också blivit utsatt för manliga sexuella övergrepp, men jag har valt att inte göra det till hat och fördom. För jag har också blivit utsatt för kvinnligt svek och list. Skulle jag då hata alla?
Det är nog mest ditt hat som är svårt för mig att förstå, å andra sidan förstår vi inte alltid alla i vår omgivning. Vissa väljer då att göra det till en fördom, andra väljer att gå vidare.
Så, som sagt var, du får gärna vara manshatare och ilsk och jag får gärna tycka synd om dig.
Vi kommer ändå ingen vart någon av oss i våra olika åsikter.