Inlägg från: tvåtjejstomp |Visa alla inlägg
  • tvåtjejstomp

Jo, jag är en manshatare.

"det är ju inte dej personligen som jag hatar utan bara det som din grupp står för".

det här kan tolkas som rätt OK tills man inser att citatet inte kommer från en feminist utan från en kille i Hitlerjugend som pratar med sin judiske vän på 30-talet.

• tvåtjejstomp

Jag tycker att jag känner igen ditt resonemang Lady D. Mest från den mer obskyra delen av flaschback. Där klagar diverse folk på att de drabbats av våld och övergrepp från invandrare. De kallar det "kulturberikning" eftersom de anser att det finns något i mellanösternkulturen som gör att det är ok att begå övergrepp. De ser inte och vill inte se att det bara är ett fåtal av invandrarna som begår de här övergreppen även om de är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Jag tycker att du resonerar på samma sätt som de här människorna. Att de har blivit bittra på invandrare kan jag på ett sätt förstå efterom deras erfarenheter är dåliga men det gör bara resonemanget ännu farligare. De har blivit främlingsfientliga på vad de ser som goda grunder på samma sätt som du har blivit mansfientlig.

Många av de här är inte rasister i klassisk mening att de ser ner på invandrare som enskilda personer men de anser att deras kultur skall utrotas. Det du kallar mansrollen kallar de här kulturen och ni resonerar lika skevt båda två.

• tvåtjejstomp
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 13:16:39 följande:
    att invandrare är överrepresenterade beror, precis som med män, på sociala förhållanden.
    Så det har med sociala förhållanden och inte med mansrollen att göra att män är  överrepresenterande i brottsstatistiken!
    Nu tror jag att vi börjar komma överens.

Börja då gärna att gå i polimik mot dåliga förhållanden istället för mansrollen.
  • tvåtjejstomp
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 17:25:12 följande:
    mansrollen ÄR en social konstruktion.
    Aha det är därför invandrare begår brott Det har med deras kultur som befrämjar brottslighet precis som det ingår i manskulturen. Du har kanske rätt. Vi måste gör nåt åt mansrollen samtidigt som vi utraderar invandrarnas kultur. Det här tycker jag luktar sd lång väg. Tänk vilken vinst med Fi och sd i en regering!
  • tvåtjejstomp
    jfsebastian skrev 2010-03-02 18:19:49 följande:
    Men om nu invandrarungar är mer kriminella än andra beror det nog på något?Jag hörde en teori som kanske stämmer, jag vet inte, men den förklarar iallafall en del beteenden både från unga och vuxna invandrare från främst mellanöstern.Pojkarna uppfostras till att tro att dom är som prinsar. Mammorna gör allt dom ber om, dom ska bestämma över familjen, försörja dom etc.Sen kommer dom hit(ev är födda här men kommer ut i den riktiga världen utanför Sundbyberg, där jag bor. Då upptäcker dom att dom inte får jobb, inte är prinsar som kan bestämma allt och det blir inte bra.Många gamla invandrare som inte lärt sig svenska (en del analfabeter) har skitsvårt att komma till freds med rollen att kanske kvinnan försörjer familjen med tex städjobb, mendan mannen går hemma år efter år.Jag vet flera såna exempel och männen blir deprimerade, ilskna och mår skit.Joo, det är nog fel på många uppfostran till könsrollerna.
    Kan kanske stämma: därför skall alla killar genusfostras och invandrarna assimileras in i den svenska kulturen. Här har vi lösningen.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.