Inlägg från: Semper Idem |Visa alla inlägg
  • Semper Idem

Jo, jag är en manshatare.

Trist att ha en skitstövel till pappa.

• Semper Idem
    faffner skrev 2010-02-20 22:07:23 följande:
    Det är därför jag bara umgås med män som är mer kvinnliga än jag själv ;)
    Och vem är du då? Skäggiga damen
  • Semper Idem
    DrKejs skrev 2010-02-21 20:24:38 följande:
    Ja enligt törrnrosa är ju alla det ju väldigt stor chans att du råkar ut för en skofetischist
  • Semper Idem
    SandraLindholm skrev 2010-03-03 22:00:09 följande:
    Jag läste hatverk,
    Är det ett annat namn på genusvetenskap
  • Semper Idem
    DrKejs skrev 2010-03-04 20:28:56 följande:
    Kejs, för att den liknelsen skall hålla måste du först hitta VAMare som själva är utom-europeiska invandrare. Konstigt nog verkar manliga feminister vara lättare att hitta...
  • Semper Idem
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 18:07:30 följande:
    problemet är ju när det blir ett krav. ATt smycka sig för varandra är ju inget fel i sig - men det är när idealen tar sjuka och onaturliga proportioner som nåt inte stämmer. Varför ska vi späka oss? Skära med kniven? Injicera nervgifter? vanställa våra kroppar? Bära plagg som gör ont och som begränsar vår rörelsefrihet? och allt för att duga??? Det är ju vansinnigt! Och när kvinnans (och männens) naturliga kroppar anses vara äckliga..... ja då har det verkligen gått för långt.
    Tja, det är ju bara att låta bli för de som inte har lust.

Inget man behöver starta folkrörelse för. De som kännetecknar feminism är just det feminina intresset att älta än det en än det andra.
  • Semper Idem
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 19:47:32 följande:
    fast riktigt så enkelt är det inte. Om jag, varje gång jag avviker från normen, får en massa skit så blir ju inte valet fritt. Dessutom är vi ju så indoktrinerade i just idealet att det är svårt att avvika.
    Jag tror inte du får skit för att du låter bli att "Skära med kniven? Injicera nervgifter? vanställa våra kroppar?"

Detta gör ju kvinnor för att dölja, försköna och vilseleda. Samma anledningar som de sminkar sig och använder spanx eller väljer klädesplagg som skall framhäva eller försköna.

Inget man får skit för om man låter bli.
  • Semper Idem
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 20:32:21 följande:
    jag får enormt mycket skit för att jag inte rakar mig. Jag får kommentarer och blickar för att jag inte är tillräckligt smal. När jag låter bli att sminka mig och klär mig i bekväma kläder istället för "snyggt" så får jag höra att jag är sunkig, att jag "har gett upp" osv.
    Ärligt talat tror jag att det handlar om avundsjuka från de som klankar ner på din klädstil och sminkvanor. De önskar nog att de vågade klä sig bekvämt men har för dåligt självförtroende för att visa hur de verkligen är.

Du verkar vara intelligent nog att inse det så varför inte rikta ilsan över detta åt rätt håll, för jag tror inte det är män som ger dig skit för detta eller hur.

• Semper Idem
    Triskele skrev 2010-03-05 21:29:10 följande:
    När blev "Skära med kniven? Injicera nervgifter? vanställa våra kroppar?" lika med att "putsa sig"?

Att vara hel och ren är väl inte oöverstigligt. Att inte lukta skit är ju en ren hänsynsfråga och tycker man det är för jobbigt och blir bemött negativt är det hur som helst inget man kan lasta elaka män för.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.