Inlägg från: Aspie |Visa alla inlägg
  • Aspie

Jo, jag är en manshatare.

solstril skrev 2013-12-22 18:33:43 följande:
    Oj, du har alltså barn, hoppas att du inte överför samma manshat och offermentalitet till henne, och jag hoppas verkligen att du inte har eller någonsin kommer att få någon son.
    Varför hoppas du att hon inte kommer få en son?
  • Aspie
    solstril skrev 2013-12-22 19:04:20 följande:
    Är det inte ganska uppenbart? Med tanke på den snedvridna syn TS har på män så tror jag att det skulle vara väldigt jobbigt för en pojke att växa upp med TS som mor.
    Det tror inte jag. Jag tror Lady Dahmer skulle sköta sitt ansvar som förälder till en son (och en dotter) alldeles utmärkt. Hon förklarar gång på gång att hon hatar könsrollen för mannen, inte enskilda män. Jag tror Dahmer skulle kunna ge sina barn en uppväxt där hon är väl medveten om de (negativa) skillnader som kan uppstå utifrån genusaspekten och därigenom kanske "slå ut dem". Alltså ge dem en likvärdig uppväxt utan att lyfta det ena könet eller placera dem i olika fack där de skulle passa in utifrån deras kön.
  • Aspie
    solstril skrev 2013-12-23 07:29:31 följande:
    Och detta grundar du på hennes nyanserade bild av mannen och mansrollen ? V
    Nu ser ju vi från början olika på hennes trådstart och hennes syn på mansrollen, men ja - dels det, dels det att jag följt hennes blogg under en tid nu och tycker hon i många avseenden har en nyttig syn på barnuppfostran. Båda hennes barn (dottern och - stoppa pressarna! - sonen) verkar ha det bra.
  • Aspie
    Dr Mupp skrev 2014-01-12 17:57:39 följande:
    TS antar att du varje dag påminner din man och din son om vilka äckliga värdelösa kräk de är som är födda med snopp och om hur mycket du hatar dem.
    Ärligt talat förstår jag inte vad folk har för problem med att kunna skilja på mansrollen och män som enskilda individer (alltså snoppinnehavare). Vad är det LadyDahmer skriver som får dig att anta att hon hatar alla män på jorden? Hon skriver till och med i trådstarten att det inte är så hon menar. Eller du kanske bara är ignorant och väljer att läsa det du vill läsa?
  • Aspie
    Gung Ho skrev 2014-01-12 21:44:40 följande:
    Aspie: "Jag hatar män" kanske är en ledtråd...
    Om det är den enda meningen du får ut av trådstarten så är jag ganska säker på att du missat hennes poäng. Önskar du fördjupa dig i hennes synsätt så kan du ju klicka in på hennes blogg och läsa lite, det var ju trots allt 3 år sedan hon rörde sig i den här tråden. Där kan man inte läsa så mycket om hur hon hatar enskilda individer med snopp just för att det är det de har mellan benen. Solig
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.