Inlägg från: Gung Ho |Visa alla inlägg
  • Gung Ho

Jo, jag är en manshatare.

Hmm snurrit värre...{#lang_emotions_undecided}

• Gung Ho
    TigerLily skrev 2010-03-02 00:18:15 följande:
    ja och det har ju med hormoner /testoreson att göra, att vi kvinnor och män är olika rent genetiskt. Det har jag ju försökt säga hela tiden.
    Eller en kombination av båda.
  • Gung Ho
    Lady Dahmer skrev 2010-03-04 09:20:14 följande:
    en intressant sak jag märkt genom åren är att de män jag öppet kritiserats i min bekantskapskrets har fått ett ordentligt försvar av både män och kvinnor som hävdar att jag snackar skit och har fel. "han är inte sån!" Det är nästan som att mäns dåliga beteende är osynligt för de flesta.
    Eller så tycker de helt enkelt att du har fel...{#lang_emotions_undecided}
  • Gung Ho

Hehe, TS argument för att hata män låter ungeför som mångas argument för att ogilla invandrare. Undrar om TS tycker det är ok att ogilla invandrare på samma fördömande sätt?

• Gung Ho
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 07:51:12 följande:
    eh. om en man begår övergrepp på mig eller tafsar på mig så är det inte en fråga om åsikter huruvida han gör det eller ej. Då är det ett faktum. De kan inte tycka att jag har fel eftersom att det inte handlar om vad man tycker.... eller ja, iofs -- om man tycker att män har rätt att röra kvinnor utan att fråga först så antar jag att man kan se det som att jag har fel när jag gnäller på att det händer.
    Då kan det vara bra att skriva mer än att de besvarat din kritik med att inte hålla med dig.
  • Gung Ho
    Lady Dahmer skrev 2010-03-03 18:33:11 följande:
    Jag tänkte citera ett inlägg ur en av mina favoritbloggar. Hon har precis läst "Könskrig"  - en samling berättelser skrivna av män och kvinnor. Och hon skriver väldigt tänkvärt om sina tankar kring män, manlighet och mansrollen.-------------------------------------------------Berättelsen om män är en berättelse om ensamhet. Bra karl reder sig själv, Själv är bäste dräng och man ska Sköta sig själv och skita i andra. Mannen ska vara en autonom enhet. Han söker inte hjälp för sina problem för sådana får inte finnas.Om man som man vill ha en riktigt nära vän hänvisas man till Mållgan. De mest intima stunderna upplever mannen ofta i duschrummet efter skolidrotten. De rullar noggrant ihop handdukarna till små piskor och visar sin enorma kärlek genom att prygla varandra.   Kroppen blir blodiga berättelser om vänskap: Knogarna sargade efter "kronan" och ryggen uppsliten och ömmande efter omklädningsrummet.Manligt umgänge kan ses som en bristsjukdom. Samhörigheten präglas av en gränslös ängslighet som avhåller dem från att göra allt det som kännetecknar riktig vänskap. Det gäller att hålla sig till sådant som är manligt kodat. Att visa varandra uppskattning eller söka stöd och tröst är det inte. Beröring är otänkbart om det inte är hårdhänt. Utrymmet för vad som får göras blir så begränsat att tillslut känns bara tävlandet tryggt. Konkurrens är tillåtet så det mesta handlar om att vara störst, bäst och starkast.  Det är inte lätt att träffa nya vänner som man när man passeratr trettio, när lumpen och skolan är förbi. Man pratar inte länge i telefonen. Man föreslår inte en fika. Man hänvisar inte till hjärtesorg för att umgås med de vänner man har sedan tidigare, eller att man behöver en pratstund. Det är aktiviteter som gäller. Man super, spelar biljard eller badminton.Mansrollen försvårar manlig vänskap. Pojke blir man genom att besegra andra män. Är man fortfarande man om man blottar strupen för sina medtävlande?För några år sedan gjordes en studie som visade att 20% av de svenska männen saknar en nära vän. Det råder en social nöd och mansrollen ser åter ut att vara boven i dramat. Spännvidden för vad som anses manligt är minimal och intimitet ingår inte.Naturligtvis får detta stora konsekvenser för mäns hälsa. Över 70% av alla självmord begås av män, tre av fyra som dör av narkotika och alkohol är män och män lever i genomsnitt fem år kortare än kvinnor. Hur många år skulle inte räddas om man demonterade den förbannade mansrollen? Hur många liv? Hur mycket skattepengar?För 15 år sedan saknade var tredje svensk man en nära vän. Utveckligen har alltså gått framåt. Kanske kan mäns relationer ses som ett slags jämställdhetsindex. Mansrollsidealet vidgas, ängsligheten minskar och toleransen ökar. ---------------------Nina Ruthström ninaruthstrom.blogg.se/index.html
    Vad är det för mening att citera en blogg fylld med subjektiva påståenden och raljerande?
  • Gung Ho
    En hycklare skrev 2010-02-19 15:59:21 följande:
    Jag hatar Invandrare och allt de står för. Jag hatar det deras attityd och allt vad det står för. Jag har blivit utsatt för verbala kränkningar och övergrepp sen jag gick i högstadiet.  Inte av en invandrare. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av invandrare jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för kränkningar och misshandel av invandrare. Majoriteten av killar jag haft kontakt med har blivit utsatta för kränkningar och hot. Många tjejer jag känner har blivit kallade för 'horor' av invandrare. Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar invandrare. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig. Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad rasförespråkare. Rasblandning och multikulturell fostran skapar offer och förövare. Invandrare fostras att vara aggressiva, att de ska ta för sig, sno, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Invandrarkvinnor fostras att vara passiva, att ta emot, att passa upp, att säga ja.
    {#lang_emotions_wink}
  • Gung Ho
    Sommarfrö skrev 2014-01-09 13:39:29 följande:

TS- Tack för att du finns! Det behövs starka kvinnor som du, som berör, förargar, ger styrka, färg, kraft i jämställdhetsdebatten. Jag följer dig runt omkring på sociala medier och ser verkligen upp till dig. (Måste jag tillägga att jag inte alltid håller med? Varför måste jag det?)

Jag tänker ofta omkring detta med stereotyper och könsroller och förvånas över den ovilja det finns hos människor att förändra världen. Varför vill man inte att kvinnor, utsatta människor, fattiga, sjuka ect, ska få ett bättre liv? Varför är man så ovillig att släppa fram kvinnor i arbetslivet, få ta plats i samhället, ge dom högre löner? Varför känns det som att många män(niskor) ser det som rättighet att förtycka och härska, för att det "alltid" har varit så. Varför finns det sådan prestige i att tillhöra en viss klass ett visst kön? Lever vi inte i ett modernt samhälle där vi är du och jag med varandra? Är det rädsla att bli en mindre man eller kvinna om man låter någon annan bli större än mig själv, att synas mer än jag själv? Frågorna är många....

Gustaf - 20111116
    Mata inte Trollet!

Istället för att följa navelskådare och skyttegravsfeminister läs på lite om mänskligt beteende och förändringsprocesser.
  • Gung Ho
    Sommarfrö skrev 2014-01-12 16:42:37 följande:

Om du vill ha statistik så kan du ju räkna antalet artiklar, eller anmälningar som diskriminerar kvinnor i allmänhet. (gravida som söker arbete, kvinnor med slöja)
    Gung Ho skrev 2014-01-12 14:35:23 följande:Mata inte Trollet!

Istället för att följa navelskådare och skyttegravsfeminister läs på lite om mänskligt beteende och förändringsprocesser.

om det var mig du menade med troll? Det var första gången...

åsikter...
    Nej du är inte ett troll...
  • Gung Ho
    Aspie skrev 2014-01-12 23:17:57 följande:
    Om det är den enda meningen du får ut av trådstarten så är jag ganska säker på att du missat hennes poäng. Önskar du fördjupa dig i hennes synsätt så kan du ju klicka in på hennes blogg och läsa lite, det var ju trots allt 3 år sedan hon rörde sig i den här tråden. Där kan man inte läsa så mycket om hur hon hatar enskilda individer med snopp just för att det är det de har mellan benen. Solig
    Tja, jag har diskuterat flera gånger med TS här på FL och tagit del av hennes starkt politiserade världsbild, så jag har nog ganska bra koll på hennes metodik.

Min utgångspunkt är att hatar man inte män så skriver man inte så. Ganska enkelt faktiskt... :-/
  • Gung Ho
    AngoStura skrev 2014-01-13 17:53:17 följande:
    Äh, finns ju en hel del kvinnohatare också. De kanske kan jämna ut varandra? Eller jämna varandra med marken?

www.flashback.org/t1394630
    Två fel gör inte ett rätt....
  • Gung Ho
    Hawtan skrev 2015-03-02 22:22:46 följande:

Jag älskar manshatande kvinnor! Så levande!

Men de gör ett stort misstag, de hatade männen får aldeles för stor uppmärksamhet!

Jag är själv kvinnohatare, därför att kvinnor saknar förmägan att älska, kvinnor gillar inte sex och är beviserligen mindre intellegenta. Vilka dör mest av rökning t.ex?

Hursomhelst, jag ger dessa avskyvärda kvinnor INGET, ingen uppmärksamhrt. vad en kvinna gör, hur bra eller vidrigt det än är så intresserar det mig inte!

Kvinnor har mindre värde för mig än det där vita som fastnar runt munnen när du sovit med öppen mun en natt. Sluta ge de hatade månnen uppmärksamhet genom att prata om hur vidriga de är. Spotta på dem och gör något vettigt av livet i stöllet.

Jag har nu spottat fler än 50 äkliga vidriga fula kvinnor i ansiktet. And still counting!

Hat skänker den livskraft som kvinnor inte är kapsbla till!

Hat kanske skänker dig livskraft, men verkar blockera förmågan att stava!
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.