Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

DrKejs skrev 2010-03-04 19:42:13 följande:
    Ursäkta, men du läser inte ur männens perspektiv, du läser ut sex feministiska mäns perspektiv. Dessa män är på intet sätt representativa för män, de är representativa för genusindoktrinerade feministiska män. Är det då konstigt att de följer sedvanligt feministiskt mönster och spottar på den feministiskt definierade mansrollen?
    så män som är feminister har ingen talan? vilket jävla bs
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Add3 skrev 2010-03-05 00:40:49 följande:
    Eller så tycker de helt enkelt att du har fel...
    eh. om en man begår övergrepp på mig eller tafsar på mig så är det inte en fråga om åsikter huruvida han gör det eller ej. Då är det ett faktum. De kan inte tycka att jag har fel eftersom att det inte handlar om vad man tycker....

eller ja, iofs -- om man tycker att män har rätt att röra kvinnor utan att fråga först så antar jag att man kan se det som att jag har fel när jag gnäller på att det händer.
  • Lady Dahmer
    TessaS skrev 2010-03-04 12:44:38 följande:
    Låter som en ganska otrevlig bekantskapskrets...
    tyvärr, de flesta av dem var fina trevliga människor. Men de vill helt enkelt inte se saker som händer under näsan på dem eller kännas vid att "snälla fina urban" faktiskt är så där snäll som de trott.

eller så klassikern; "han var full". Som om det ursäktar vadsomhelst. Men det görd et tydligen.
  • Lady Dahmer
    Add3 skrev 2010-03-05 00:49:17 följande:
    Hehe, TS argument för att hata män låter ungeför som mångas argument för att ogilla invandrare. Undrar om TS tycker det är ok att ogilla invandrare på samma fördömande sätt?
    jo för den som inte förstår vad TS handlar om så kan jag absolut se att man tolkar det så.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-05 00:56:39 följande:
    om nån borde hata män så borde jag göra det..men jag gör det inte. För jag VET bättre. Män å kvinnor har inte samma genetiska förutsättningar, därav skillnaden vi har mellan könen. Monster finns i oss alla, oavsätt kön, däremot är män vanligtvis mner våldsamma fysiskt...och kvinnor mer manipulativa.. för vi använder de egenskaper vi har helt enkelt.
    så män är våldsamma och implusstyrda av naturen? Låter inte som en speciellt kärleksfull bild av mannen alls. "nej, de kan ju inte rå för det - de är ju födda sådana!"

vilket jävla struntprat.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-05 00:47:40 följande:
    jo precis min tanke!
    kanske du kan förklara då.

Om jag blir våldtagen och berättar det för min bekantskapskrets och de inte tror mig.... är det JAG som har fel då?
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-05 08:07:02 följande:
    Japp, det blir rätt spännande om man byter ut ordet man mot exempelvis grek.  (OBS! Disclaimer! följande stycke är endast en omskrivning av TS i syfte att visa upp hur korkat det är att utpensla en grupp på det sättet som görs och absolut inte en uppfattning som jag har.) "Jo, jag är en grekhatare.
    tja... machokulturen i grekland är jag inte speciellt förtjust i, men då handlar det ju än en gång om deras mansroll.

det som många av er här inte verkar förstå är att jag hatar inte människor pga att de har en snopp. Jag hatar inte människor överhuvudtaget.

Rubriken var skriven provokativt i syfte att få folk att läsa HELA ts.
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-05 08:29:10 följande:
    Nej, vart har jag påstått det? Varför får du det till att jag skulle tycka att det är DU som har fel?Män har testoreson, (alltså nått som är medfött, biologist/genetiskt) vilket gör att de har ett annat behov av att använda sin fysiska styrka än vad vi kvinnor har, sen har jag aldrig påstått att det är rätt att den styrkan ska användas MOT kvinnor. Ja inte mot nån överhuvudtaget, men främst inte mot kvinnor, då vi inte har samma förutsättningar (generellt sett) att försvara oss.
    testosteron gör inte män våldsamma.
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-05 08:48:53 följande:
    Ja, och jag HAR läst hela ditt inlägg. Jag ÄR läskunnig. Följande stycke står för sig självt och har bärande betydelse för mina och andras protester utöver din rubrik och ingress. "Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig."
    har du aldrig haft irrationella känslor? Negativa erfarenheter som trots ditt bättre vetande påverkar dig så pass djupt att de är svåra att ignorera?
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-05 09:03:06 följande:
    Det har inte med saken att göra.  Vad som är tydligt är att du inte verkar förstå att du, oavsett orsak, skriver att du hatar män och sedan försöker bortförklara det. Antingen så är det som du skriver i ts, att du hatar män, eller så ar det som du skriver i inlägg att du inte hatar män.
    jag hatar mansrollen. Jag trodde jag hade förklarat det tillräckligt många gånger? Kan du tro på det jag säger eller ska du fortsätta att haka upp dig på att jag inte var tillräckligt tydlig i TS?
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.