TigerLily skrev 2010-03-05 09:40:11 följande:
Jag ger upp denna diskussion,. för du svarar fortfarande inte på MINA frågor utan bombarderar mig med desto fler. Inte fairplay direkt.Tycker det är sorgligt att du bär på så mkt ilska och hat. Jag förstår din poäng i TS, men tycker inte att du har rätt, jag tror fortfarande att de biologiska/genetiska skillnaderna mellan könen spelar in. DET utesluter inte i sig att miljö och uppfostran påverkar det MED. Men jag köper inte konceptet att vi skulle vara helt opåverkade genetiskt/biologiskt, att vi inte alls påverkas av att vi faktiskt är 2 olika kön, MAN / KVINNA, testoresonhalter, kromosmer osv.. Våra kroppar är skapta på olika sätt, vi har därigenom olika förutsättningar. De som byter kön...? Hur förklarar du det? Att de KÄNNER att de är födda i FEL kropp? Hur går det ihop i ditt resonemang att det enbart är miljö och fostran som formar oss? Men gissar att denna fråga blir ännu en i raden av obesvarade frågor jag ställt..
jo jag svarar på dina frågor. Att jag ställer motfrågor är bara ett sätt att belysa varför jag anser att du har fel.
ang. könsbyte så vet man för lite om det för att kunna uttala sig, men det finns fler syndrom där man känner sig fånge i fel kropp. Har du t.ex hört talas om de som vill amputera kroppsdelar osv? Jag gissar att det är nåt psykologiskt.
Sen i könsbytesfrågan så kan man fråga sig om behovet att byte kön skulle vara lika stort om könsrollerna inte existerade. Vad är det som gör att en människa inte känner sig hemma i sitt kön?