Jo, jag är en manshatare.
linas fina skrev 2010-02-24 22:26:27 följande:
Okej, vi tror olika då helt enkelt. Jag tror tjejers "gafflande" och killars "buffande" är något socialt betingat. Jag förstår hur Dahmer tänker vad gäller att Undvika "tjejsaker" på sin dotter. Hon ser ju hur samhället ser ut och försöker ge en motvikt till detta. Tjejer kommer ändå känna press om att se fina ut, utan att man behöver spä på detta ännu mer med kläder som lockar fram ett vistt bemötande. Det är således inte kläderna och färgerna i sig som är problemet, utan hur folk bemöter barn i de olika kläderna. Förstår de det resonemanget? Jag förstår vad du menar med människor som känner sig i fel kön. Men jag tror att det till stor del har att göra med att man inte känner sig som kvinna, alternativt man i den traditionella meningen. Vissa kan ju säga;-jag har aldrig gillat smink utan gillat sport. Därför känner jag mig mer som en man tex. Men om inte dessa föreställningar om hur man bör vara i ett visst kön inte fanns så kanske inte folk behövde känna sig i fel kön. Förstår du min luddiga förklaring? =) Fast jag kan ju inte uttala mig exakt om hur människor känner i dessa situationer såklart, utan bara ha egna tankar om det hela.Våra olikheter kompletterar varandra, annars skulle det inte finnas MAN och KVINNA tror jag. Vi fick 2 olika kön för att fortplanta oss, och med detta så blev vi olika, våra kroppar fick olika förutsättningar etc. Men det är MIN åsikt, som sagt.