• Acnaib

Erfarenheter från Eksjö förlossning?

Hej!
    Jag är gravid med mitt andra barn och har nyligen flyttat hem till Jönköpings län igen, efter studier i Halmstad. Då jag befann mig i Halmstad fick jag mitt första barn, på förlossningen där. Jag var såå nöjd med förlossningsavdelningen där, allt var enligt min mening perfekt!
    Nu när snart vårt andra barn kommer har jag börjat fundera lite kring hur det kommer vara med en ny förlossningsklinik, nämligen Eksjö. Jag har tittat lite på deras hemsida, men tycker inte alls den är lika bra som Halmstads hemsida. Behöver visserligen inte betyda någonting, jag vet {#lang_emotions_tongue_out}

Finns det någon här som tidigare fött på förlossningen i Eksjö som vill dela med sig lite av erfarenheter därifrån, positiva och negativa.

Tack på förhand! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Erfarenheter från Eksjö förlossning?
  • ElsaMelodie

hej! Jag tycker Eksjö är toppen =) Men har inget direkt att jämföra med. Vi har också flyttat nu och tillhör egentligen värnamo, men vi kommer ändå att åka till Eksjö då det känns tryggare. Bf +6 nu, så snart förhoppningsvis =) Vad vill du veta mer?

• Acnaib
    ElsaMelodie skrev 2010-02-19 19:43:09 följande:
    hej! Jag tycker Eksjö är toppen =) Men har inget direkt att jämföra med. Vi har också flyttat nu och tillhör egentligen värnamo, men vi kommer ändå att åka till Eksjö då det känns tryggare. Bf +6 nu, så snart förhoppningsvis =) Vad vill du veta mer?
    Hej och tack för ditt svar.
    Oj, då är det dags snart då, underbart - eller?

Jag ska ju ha fört 15 maj, så jag har ett tag kvar {#lang_emotions_tongue_out}
    Hur är det med partnern på Eksjö, han får vara med va? Får han stanna efteråt? Finns det bad? Webbisar?
  • ElsaMelodie

Ja =) Skönt att det snart är dags, men har ingen lust att åka in detta härliga väder =)
    Nu är det 2 år sen jag fick min dotter där så det kan ju ha ändrats, men lovar att skriva om det ändrats när jag åker in igen. Iaf, Min man fick stanna och det var inga problem för han att stanna kvar efteråt. Vi stannade iof bara en natt, Vet inte hur det är om man måste stanna längre. Denna gång kommer han inte att stanna länge eftersom vi har en liten hemma. Om jag inte minns fel, så finns det ett badrum på två förlossningsrum så i värsta fall kanske man måste vänta. Det är sittbadkar som man sätter sig och sedan fyller på med vatten. Ja, vad mer kan jag skriva. Det finns en stpr parkering utanför som är gratis, än så länge. Viktigt att ta med sig små pengar till fikat, då en smörgås kan vara gott ibland. Inga Webbisar. kommer inte på något mer just nu...

Svar på tråden Erfarenheter från Eksjö förlossning?