• Pillemajsan

sova borta???

Nu ikväll skulle dottern som är 6 månader sova hos morfar och hans sambo för första gången hon har aldrig sovit borta förut.
    Vi var kvar ett tag och sen åkte vi därifrån var ute och åt mat sen skulle vi på bio men precis efter maten ringde vi o kolla hur det gick då satt hon o åt gröt o allt hade gått jätte bra sen när vi satt oss inne på biosalongen känner min sambo hur de vibrerar i hans ficka då ringer dom och dottern hade somnat i famnen o näör hon vakna var hon helt förtvivlad och vred och vände på huvudet o leta efter oss det gick inte o trösta henne alls så vi gick ifrån bion som inte hann börja o hämta henne.
    När hon kom till mig blev hon lugn direkt, hon har blivit väldgit mammig men det går jätte bra här hemma så länge hon inte ser mig.
    Men nu blev hon antagligen chockad när hon vakna upp och inte riktigt kände igen sig för nu var det ju ett tag sen vi hälsa på hos morfar o dom.

vad har ni för erfarenheter kring detta???
    Kan man börja vänja dom vid att sova borta??
    till saken hör den att både jag o min sambo har ett ganska opassande arbetsschema så när jag börjar jobba igen kommer det inträffa en helg då och då som dottern behöver sova borta för att vi båda jobbar helg, känns mindre kul men så är det ju.

Nu är tanken att dom ska hälsa på oss oftare och vi dom så hon vänjer sig mer vid dom och även känner igen sig mer hemma hos dom så får vi testa o låta henne sova där snart igen och att även vi sover där i huset dom har på tomten så vi finns nära till hands..

Ni som har barn tidigare brukar det bli bättre sen när dom blir lite större???

Svar på tråden sova borta???