• Anonym

Fotvårtor som inte vill försvinna... Vad gör man? Och varför är det svarta prickar i?

Om man granskar en fotvårta lite närmare brukar man kunna se små svarta prickar inuti. Dessa prickar är inte som vissa tror rötter, utan blödningar i vårtan som uppstår av trycket när man går och stöder på den.

• Anonym

Jag använde "Svenskdroppar" som man kan köpa på hälsokostbutik. Det var många år sedan men jag kommer ihåg att det verkligen funkade för mig.

fib.se/fib_1/svenskdroppar.html

Jag tror att jag baddade vårtorna varje kväll med svenskdroppar utspätt i vatten.

• Anonym

Det är svårt att få bort vårtor då dom är resultat av virus.
    Även om det kan verka hopplöst så kommer dom tids nog att försvinna...

• Anonym

Jag smetade på nagellack när jag var liten och det hjälpte. Mammas tips, kväver vårtan

• Anonym
    Waersta skrev 2010-02-19 22:55:06 följande:
    wartner vårtborttagning, sök på apoteket.se du kan frysa vårtorna hemma, de försvinner garanterat!
    Nej det fungerade inte för oss. Har provat Transversal  plåster, men det måste man lägga på varje kväll, så det fungerar inte för vi glömmer.

Dottern har lackat med nagellack, och de tär förfärligt.

Jag tror jag skall testa wartfri!
  • Anonym

JAg hade vårtor många år när jag var barn, en riktigt stor...dom satt under fötterna...jag fick tips om att lägga på bananskal på vårtorna varje natt, så jag klippte till en bit bananskal, och tejpade fast på vårtan, så hade jag varje natt i säkert 1-2 måander...men, vårtorna försvan...allihopa:D

så, det är väll mitt tips:D

• Anonym

Mina problem som kändes såå äckliga och sällsynta! Ha! Här har jag ju massor med kompisar!
    Saken med alla mina vårtor är att jag fryst/ plåstrat så in i bänken dom senaste tio åren att hela huden runt omkring vårtorna är död, ett ganska stort område runt varje vårta är liksom vit och går att köra ner rakbladet i rätt långt. Det känns inget och blir ett stort hål om jag gräver ut all död hud, men vårtorna sitter där dom sitter.
    Jag har provat Transversal, Lapis, frysa mååånga ggr, vanligt vårtmedel, starkt vårtmedel, nagellack, fila och gräva med pincett, plocka ut rötter... Ja, ni fattar. ALLT!
    Imorn ska jag till vårdcentralen och begära remiss till hud, dit jag ringt förut utan att få hjälp. Kan läkarvetenskapen transplantera äggstockar så kan man väl för fasen ta bort ett par vårtor?

• Anonym
    Anonym (Länge) skrev 2010-02-28 20:04:30 följande:
    Kan också bidra med en spännande anekdot... Hade en vårta på handen när jag var 10 och det hjälpte inte att gå till vårdcentralen en gång i veckan (de skar med skalpell och hade på lapis - vad sjutton är lapis egentligen?). Så fick jag träffa en läkare på ett annat ställe som rådde mig att drömma (!) om vårtan och rita teckningar av hur mördarbakterier dödar/äter upp vårtan. Jag ritade snällt och efter bara ett par dagar var den borta. Jag tror inte på sånt där egentligen, så det var nog bara en slump. Men vem vet... 
    Min mamma tipsade mig om att testa just Lapis. Det finns att köpa på apoteket men man får lov att säga till personalen för de har det bara bakom disk.
    Lapis-stift eller Lapis-penna tror jag det kallas. Jag ska absolut köpa det och testa.
  • Anonym
    Anonym (klipp!) skrev 2010-04-30 06:14:58 följande:
    Klipp bort dom, det gör skitont och blöder en del men det är "gratis" (man måste väl kanske ha plåster och en sax) och går fort, mina har inte kommit tillbaks och skulle dom göra det hade jag inte tvekat, hade klippt bort skiten direkt.Jag använde en sån där nagelknippsare, med en sån där inbyggd värdelös fil du vet.
    Tycker du att man skall klippa bort dem på en treåring - när man vet att det kommer att göra ont?
  • Anonym
    Champagne skrev 2010-04-29 18:19:19 följande:
    Min dotter (3 år) har massor av fotvårtor. Jag räknade lätt till 14 stycken bara på ena foten Hela hälen är knölig och hon går bara på tå. Läkaren sa att det var det värsta han sett.  Idag har vi börjat med Vårtmedel Stark DnE, som vi skulle trycka ner i vårtan med hjälp av en tandpetare efter att vi filat ner vårtorna. Varje dag i tre månader ska vi hålla på. Jag klarade knappt av att göra det idag. Det var hemskt, hon skrek så hjärtskärande.
    Men stackars din dotter! Jag har en fotvårta och ibland gör den så ont så jag knappt kan gå. Hoppas verkligen att hon blir av med vårtorna!
  • Anonym

Vi testade med 3 paket Pleurocaps vårtmedel mot sonens vårta och vad vi blev häpnade över var att även hans mollusker krympte bort.
    Alex är 6 år och vi doserade 3 ggr 1 kapsel dagligen.

TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR HJÄLPEN!

Tobbe

Svar på tråden Fotvårtor som inte vill försvinna... Vad gör man? Och varför är det svarta prickar i?