• Anonym (vårtis..)

Fotvårtor som inte vill försvinna... Vad gör man? Och varför är det svarta prickar i?

Har haft problem med fotvårtor i flera år nu, en vårta jag har är 6-7 år gammal...
    Har i omgångar försökt med det där medlet som finns på Apoteket som man penslar på, Wartner (frysa bort) och plåster som innehåller någon syra... Ingenting hjälper!

Är det någon som kan tipsa om något supermedel? Jag vill inte ha vårtor ännu en sommar...

Sen undrar jag om någon vet varför det är svarta prickar i vårtorna?

• Svar på tråden Fotvårtor som inte vill försvinna... Vad gör man? Och varför är det svarta prickar i?
  • kattochbebis

Jag håller med om Wartner, det funkar inte.Dyrt och kasst! Hu, karva i fötterna.... det är det sista stället jag skulle klara av att karva på. Jag ska nog också testa vårtfri.  I värsta fall kan jag trösta med att vårtortna försvinner ofta av sig själva, men det kan ta år.

• Anonym (Blä!)

Detta låter skit äckligt, men jag hade en vårta när jag var liten med en svart prick i. Jag satt och petade i den en dag och "grävde" upp det svarta. Efter det försvann vårtan. Det var som om det var "roten" eller nåt.

• vivianne

Vårtfri tog bort dotterns vårtor. Men hav tålamod - det tog ett bra tag. 2-3 månader på den envisaste. Men hur jobbigt är det egentligen att dutta lite med en tops efter duschen var 5:e dag?

• Reglementet

Fryser de inte bort vårtor längre?

• Anonym
    Waersta skrev 2010-02-19 22:55:06 följande:
    wartner vårtborttagning, sök på apoteket.se du kan frysa vårtorna hemma, de försvinner garanterat!
    Nej det fungerade inte för oss. Har provat Transversal  plåster, men det måste man lägga på varje kväll, så det fungerar inte för vi glömmer.

Dottern har lackat med nagellack, och de tär förfärligt.

Jag tror jag skall testa wartfri!
  • Anonym (vårtan ;-))

jag hade vårtor under fötterna i flera år jag köpte ett sånt vårtmedel som man penslade på och använde det morgon och kväll i 3-4 månader. mellan varven tog jag en pincett och drog bort så mycket jag kunde av de svarta prickarna och skinn, sen satte jag på vårtmedlet på det.. det sved som rackarns ibland men dom dog ut och för första gången på 8 år är jag heeeelt vårtfri!!!!

• Anonym

JAg hade vårtor många år när jag var barn, en riktigt stor...dom satt under fötterna...jag fick tips om att lägga på bananskal på vårtorna varje natt, så jag klippte till en bit bananskal, och tejpade fast på vårtan, så hade jag varje natt i säkert 1-2 måander...men, vårtorna försvan...allihopa:D

så, det är väll mitt tips:D

• Anonym (vårtis..)

Tack för alla tips!!
    Wartner har som sagt inte fungerat för mig heller, gjorde ingen som helst skillnad...
    Håller just nu på och penslar med det där "vanliga" vårtmedlet från Apoteket, eftersom jag glömt ta mig till en hälsoaffär för att hitta Vårtfri.
    Jag blöter fötterna varje kväll, filar bort den döda huden och har på det där vårtmedlet... Satan i gatan, som det svider! Bananskal låter betydligt behagligare

Det dummaste med vårtorna är att man ju måste vara så himla envis! Som någon skrev ovan så är det lätt att man glömmer när man måste utföra någon process dagligen, så Vårtfri tror jag absolut är toppen om det fungerar som det sägs

• Champagne

Det svarta i vårtan är inte några rötter De svarta prickarna är små blödningar som uppstår av trycket på vårtan, när man går och står.

• LindaJohansson81
    Anonym (vårtis..) skrev 2010-02-28 19:18:41 följande:
    Tack för alla tips!! Wartner har som sagt inte fungerat för mig heller, gjorde ingen som helst skillnad... Håller just nu på och penslar med det där "vanliga" vårtmedlet från Apoteket, eftersom jag glömt ta mig till en hälsoaffär för att hitta Vårtfri. Jag blöter fötterna varje kväll, filar bort den döda huden och har på det där vårtmedlet... Satan i gatan, som det svider! Bananskal låter betydligt behagligare Det dummaste med vårtorna är att man ju måste vara så himla envis! Som någon skrev ovan så är det lätt att man glömmer när man måste utföra någon process dagligen, så Vårtfri tror jag absolut är toppen om det fungerar som det sägs
    Min son hade en stor fotvårta som var inihelvetes envis att få bort. Exet köpte några tabletter med plåster till som man skulle ha på nattetid. Vårtan försvann på 2 veckor! Superbra!!
Svar på tråden Fotvårtor som inte vill försvinna... Vad gör man? Och varför är det svarta prickar i?