• sagabus

Varmt på alcudia i juni??

Sitter och funderar på att boka en resa till Alcudia första veckan i Juni. Vågar man lita på att det är sol och värme då? Någon som varit där så tidigt på sommaren och kan berätta hur det var?

• Svar på tråden Varmt på alcudia i juni??
  • sagabus

puffar lite för att höra om någon varit där första veckan i juni. Enligt klimatguiden ska det ju vara runt 23-26 grader men hur brukar det vara sådär års?

• smilez

Vi var där näst sista veckan i maj o då var det varmt, badvänligt, soligt och toppen helt enkelt. Men så har jag åxå bara varit där en gång.

• sagabus
    smilez skrev 2010-02-21 11:54:17 följande:
    Vi var där näst sista veckan i maj o då var det varmt, badvänligt, soligt och toppen helt enkelt. Men så har jag åxå bara varit där en gång.
    okej vad bra! Då får vi hoppas att vi har tur vi med.
  • Deiia

Jag har varit där första veckan i juni för några år sedan. Vi hade otur med vädret
    Någon dag med sol men inte speciellt varmt. Mest mulet och regnskurar.

I slutet av juni däremot kan det vara 35 grader.

Man vet aldrig med väder............................

• sagabus
    Deiia skrev 2010-02-21 14:28:29 följande:
    Jag har varit där första veckan i juni för några år sedan. Vi hade otur med vädret Någon dag med sol men inte speciellt varmt. Mest mulet och regnskurar.I slutet av juni däremot kan det vara 35 grader.Man vet aldrig med väder............................
    Ajdå vad trist! som du säger...man vet ju aldrig med vädret. Räcker ju med att bara kolla ut genom sitt egna fönster just nu
  • Elli47

I juni borde det vara varmt där! Vi var där i maj ett år och det var varmt i luften men iskallt i havet däremot...

• mammiz77

Ja det var just det där med vädret.....
    Vi var i Alcudia första veckan i juni-03 och hade toppenväder hela veckan bortsett från en dag då det var mulet.
    Sen var vi där 23maj-6juni -08,då det var så varmt och fint väder här i Sverige,alltså i två veckor och vädret var allt annat än bra,mulet och regnskurar....Tror vi hade tre soliga dagar så man var väldigt besviken. men kom bara solen fram så var det jättevarmt.

Så det gäller att ha tur med vädret!

Svar på tråden Varmt på alcudia i juni??