Baka med allergi
Jag ska baka till ett barnkalas där det är en vuxen med lite omfattande allergi. Nu vill jag vara snäll och faktiskt hitta nått jag kan baka som hon kan äta. (hon har tidigare tagit med sig eget fika men jag vill verkligen få en liten "recept bok" nu med fika man kan baka åt henne)
Det hon inte tål:
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Nötter
Mandel
Kokos
Jordnötter
Soja, ärtor, bönor
Alla sädesslag (vete, råg, korn, havre) = gluten
Laktos
Ägg
Fisk
Skaldjur
Tomat
Majs
Spenat
Alla frukter
De flesta bär (vinbär, björnbär, hallon OK)
Kakao
Gärna recept på småbakor, jag inser att jag är väldigt begränsad.