• kobebis

Gekås vol 14

Finns det aquadoodle?

• kobebis
    Pigelinen skrev 2010-03-25 11:22:20 följande:
    Vill så gärna hitta någon fin vårjacka till min tjej i typ 92.. har tjatat på bloggen nu i två veckor att de ska ut i butiken o ta kort men icke... så om någon vill kolla ett extra öga åt mig vore jag glad. Ska sälja den jacka som jag köpte i fjol på GeKås på en klädbytardag här i byn men vet inte vad jag ska ta för den... själv älskar jag den och vill inte sälja den för billigt för då kan jag hellre spara den ifall att om... men samtidigt gör de ju inget om man får en slant för den. (Bild finns i mitt galleri o i min blogg under april 2009, i galleriet under ullared en bit bak och där hon sitter i vittsippehavet). VAd ska jag sätta för pris???
    hmmm jättesvårt att sätta priser på en klädbytardag. Men min erfarenhet är att man ska lägga sig lågt annars får man  det inte sålt. Sålde precis en jacka (på klädbytardag) för 50 kr medans en skaloverall som jag hade satt 80 kr på inte blev såld. Fasstän att jackan kanske är värt mer så hade jag inte satt mer än 80 kr. Folk blir snåla vid sådana ställen och finns det en jacka som är billigare så tar de hellre den......
  • kobebis
    Pigelinen skrev 2010-03-27 16:49:11 följande:
    Funderar funderar... Min dotter är 83cm lång och väger 10.5 (dvs långsmal) Jag köpte ett vanligt regnställ och ett fodrat ifjoli 74/80 och de passar fortfarande. Nu funderar jag på om jag ska köpa på mig nytt när jag ändå åker nästa vecka eller om jag ska vänta... hur hade ni gjort? Det är ju tråkigt om hon drar i väg på längden och behöver nytt innan vi åker i sommar. Ev åker vi ner i sommar igen runt 1/7. Hur mycket kan barn väsa på tre månader? Ge mig råd!!!!
    Jag hade nog väntat. Har hon set som passar nu behöver du inte handla ngt än. Men å andra sidan är ju frågan vad som finns kvar sen senare i sommar? med risk för att det kan vara dåligt utbud med regnkläder mitt i sommaren så kanske du ska köpa nu om du hittar set som är lite för stort nu? Lättare att hitta regnkläder sen igen i höst men det kanske blir en tur då med? Svårt val.....
  • kobebis
    tiger85 skrev 2010-03-29 14:13:16 följande:
    Finns det kläder för omsorgen på Ullared? Vet att jag hört någon säga det innan men det e några år sen... jobbar på äldreboende o tänkte köpa kläder, avvaktar dock om de finns på ullared..
    Vad menar du nu för slags kläder?
  • kobebis
    tiger85 skrev 2010-03-29 15:12:43 följande:
    Jobbarkläder! Jobbar i äldreomsorgen o behöver jobbarkläder givetvis ;)
    Ja du nu vet jag inte vad du menar med jobbkläder men...det finns ju vanliga kläder ja menar du har väl inga "speciella" kläder för att du jobbar i äldriomsorgen? Eller jag vet ingen som har det i alla fall....Så visst finns det säkert en massa kläder som du kan använda i jobbet, billigt och bra
  • kobebis
    AochJsMamma skrev 2010-03-30 07:44:41 följande:
    var lite det jag funderade på..det är en sak om man själv är med dom, men jag vill känna mig 110% säker på att han är tor när de är ute o leker i timmar på dagis, speciellt när de är såpass små (1 år 7 mån)
    Jag har använt skaloverallen, dock är det förra årets modell men de borde väl vara detsamma? Min son använde den när han var ca 8 mån-15 mån (Han gick under hela tiden...) Den var kanonbra. När det var så blött ute att det regnade och var vattenpölar så hade han regnkläder över. Anser inte att det är en REGNoverall utan är det blött ute så är det bäst att ha regnkläder över. Han hade sin på dagis.
  • kobebis
    skruttan35 skrev 2010-03-30 09:09:59 följande:
    Ingen som vet pris på ståbrädan och om den passar alla vagnar????
    vet inte pris nu men de har kostat 169 kr i alla fall men det var 1.5 år sedan så det kanske är ändrat.

Den passar inte alla vagnar...Har använt den till en emmaljunga, har då fått köpa en "extra-pinne" (vet inte vad de kallas) på babyproffsen som vi monterade  på vagnen som sen ståbrädan kunde hakas i...
  • kobebis
    jessica1979 skrev 2010-03-30 10:47:05 följande:
    Jag hoppas ändå att den kommer funka som regnoverall för det var det jag tänkte när jag köpte den då det står att den är vattentät.
    Jag hade inte använt densom regnoverll men det är ju så klart individuellt

Detta pga att det inte är några tejpade sömmar eller det kanske är ändrat på årets modell? Jag skulle inte kalla den vattenTÄT men kanske AVVISANDE? vanliga regnkläder är ju bättre tycker jag...
  • kobebis
    Ruso skrev 2010-03-30 11:36:08 följande:
    En är både vattenTÄT och har tejpade sömmar!! Så man skall inte behöva ha andra regnkläder över! Enda fallet jag skulle välja andra regnkläder är när det är väldigt geggigt ute, men då mer för att den blir så skitig och svår att få riktig snygg igen...  Annars är ju fördelen med dessa funktionskläder att man skall kunna ha samma kläder ovansett väder, och barnen slippa täta galonkläder ovanpå.
    Där ser man min är ju från förra året så de kan ju vara omgjorda så klart. Ja men då ska det ju funka
  • kobebis
    Ruso skrev 2010-03-30 12:14:15 följande:
    Men nog var den vattentät förra året med, det är jag helt säker på, för jag köpte tvådelade settet i samma märke och även en overall, och jag skulle nog inte köpt om de inte var vattentäta. Däremot kanske det inte var tjejpade sömmar... lite osäker där...
    J nu blev jag oxå osäker....hmmmm har starkt för mig att det inte var tejpade sömmar, overallen är såld nu.Men mne strunt samma är ju årets modell som gäller!
  • kobebis
    jessica1979 skrev 2010-04-12 16:01:11 följande:
    Vet att det har nämnts trehjuling här tidigare. Fanns det det eller hur var det? Är det Kettler isf? Nån som har provat den som finns och vet om den är bra? Har den frikopplade pedaler? Många frågor
    Jag har en bild på trehjulingen i mitt galleri. Där är det dock utan "pinnen" som går att tabort. Suverän trehjuling. Väldigt stabil o rejäl. Är lite större än vanliga trehjulingar.
  • kobebis
    jessica1979 skrev 2010-04-12 16:41:33 följande:
    Vet du om det är Kettler? Ser så ut i färgerna men har inte superkoll. Är pedalerna frikopplade? Du skriver att den är stor, för stor för en nybliven 2-åring på plus 85 cm?
    Vet inte om det är en kettler...men vår ser inte likadan ut som H I L L A:s
    Sonen som är 84-85 cm lång ( 20 mån ) når inte riktigt ner så att han kan trampa men det är kul att åka med än då när mamma puttar mha pinnen
  • kobebis

Planerar en tripp till Gekås i slutet av oktober början av november. Ska sova över. Frågan är om det är bäst att åka fredag-lördag eller söndag-måndag. Vad tror ni?

• kobebis
    Hannajo skrev 2010-09-10 20:29:46 följande:
    Är väl höstlov då på många ställen, kan vara mycket folk när som helst då.
    Ah höst lov har jage inte tänkt på TACK! verkar som de flesta har höstlov v.44. Tror nog det är smartare att åka innan så 24-25 oktober bär det nog iväg
  • kobebis

TIttar på hemsidan och det har inte varit någon kö alls under dagen. Tycker det bådar gott inför nästa söndag då vi ska dit (ska vara där söndag-måndag). Har ju pratas en del om köer och det vill man ju inte stå i. Då det är helg innan lön nästa helg så hoppas jag att det inte är några köer på söndagen (och måndagen). Det suger riktigt ordentligt i gekås-tarmen nu  

• kobebis
    vackrastarflow skrev 2010-10-17 16:11:52 följande:
    Då kanske vi köar ihop Det var skönt att se att köbarometern var på grönt under hela dagen.
    Längtandsfull skrev 2010-10-17 13:25:04 följande:
    När det gäller kassaköer så förstår jag inte varför alla ställer sig i mittenkassorna??
    Det är ju dom som dom flesta hamnar på automatiskt men vi går alltid upp längst till väggen bland handdukar och där är det nästan ingen gö alls.

Köade i 5 minuter till kassan igår och i mittenkassorna var det garanderat kö på över en timme..
    Bra tips!!
    Huga hoppas på att det inte är några köer in! Mannen säger varje gång vi åker att är det kö in så åker han hem.....Mest jobbigt tycker jag när det är för mycket folk där inne men nu är det ju större och vi har 2 dagar på oss
  • kobebis

I kväll bär det av ner mot ULLARED Kommer att sova över i husbilen i natt så att vi kan vara md tidigt i morgon och slåss bland hyllorna hoppas att det inte blir för jobbigt med en massa folk i morgon....Men vi är kvar till söndag med så får väl ta det i etapper

Hoppas på att leksaksutbudet är bra då det ska handlas julklappar!!!

• kobebis

jag menar ju så klart att vi är kvar till måndag

• kobebis
    fabler skrev 2011-07-31 13:04:00 följande:
    vet du vilka vagnar den passar till? Jag har med en city cross så de va synd. Men vi kommer köpa en ny vagn till nästa sommar och vi har några vi är sugna på så de skulle va bra och veta om den passar nån av de tilltänkta vagnara om de öht är värt att köpa en ståbräda på tisdag.
    Vi har använt en ståbräda från ullared till en emmaljunga city cross. Du behöver dock köpa till en "pinne" som du fäster på vagnen först. Vi köpte den på babyproffsen. Och du funkade det suveränt med ståbrädan
Svar på tråden Gekås vol 14