• lindalake

Gekås vol 14

säkert efterfrågat men är ute efter ett påslakanset till spjälsängen. Björna, brunt med vita elefanter, lejon, krokodiler etc. Vad är det för storlek på detta och vad kostar det?

• lindalake

hittade storleken på tradera iaf, 100*135cm. rätt störande att IKEA har sina egna mått på täcken, deras är 110*125. får ta fram overlocken och kapa det lite, ibland är de dumma IKEA. pris får jag reda på imorgon eller söndag. En dagismamma ska åka dit och ska köpa åt mig hoppas nu att det finns inne!

• lindalake

Nån som vet om det brukar finnas vattentäta vinteroveraller till små barn? (storlek 74-80) som funkar att gå i då tösen är rätt liten av sig

Har tänkt att åka till Gekås i början av augusti. Iaf nån gång då när vinterkläderna har kommit in.

• lindalake
    passau skrev 2010-06-23 09:39:05 följande:
    vi har en regnoverall i stl 74
    fast regnoverall till vinteroverall känns för bökigt tyvärr
  • lindalake
    Jodli skrev 2010-06-27 14:28:19 följande:
    Är väldigt tidigt ute men är det någon som vet när det plockas fram vinterkläder?
    det undrar jag också jag har bläddrat tillbaka i bloggen och då visar de vinterkläder 12 augusti, eller nåt...
  • lindalake

hoppas de gör ett fett blogginlägg om det då så man vet vad som finns ungefär. Hur brukar vinterkläderna vara i storleken? jag skulle nog lägga mig ner och dö om jag tar med mig barnen nämligen... Funderar dessutom på jacka och byxor till 3-åringen i år. han hade en fixoverall från Lindex i vintras och han kunde knappt röra sig...

• lindalake
    sarsparis skrev 2010-06-28 08:18:43 följande:
    Tycker att deras vinterkläder kan vara lite konstig i storlek, köpte förra året en overall och ett set med jacka och byxa, overallen var för liten trots att jag köpt en storlek större, jackan var lagom men byxorna var enorma, allt åkte tillbaka, som tur var så skulle farmor dit veckan efter......jag kommer inte chansa och köpa ytterkläder där fler gånger om jag inte vet med mig att någon ska dit sen och isåfall kan lämna tillbaka. Även regnkläder har konstiga stolekar, helt enorma de set jag köpt.
    hmm, knivigt det där. Får försöka mäta mig fram... Det bästa hade varit om jag åkte dit med svärföräldrarna, så kunde de campa med husvagnen och så kunde maken få vara med och agera "barnvakt". Men, blir inte alltid som man önskar får väl kläcka idén i helgen när de hjälper oss att flytta...
  • lindalake

hoppas på att hitta gosiga bambuunderställ också. finns det bara till män eller för kvinnor också? fast herrarnas kanske passar på oss också... om det öht finns inne just då, det kan man ju inte veta i förväg

Svar på tråden Gekås vol 14