• siriius

Gekås vol 14

livet från ljusa sidan skrev 2010-03-06 22:46:24 följande:
    jag vet, hajjade till på det också? Men vet inte varför...
    Täcken och kuddar rekommenderas av vissa inte före ett års ålder för att de kan begränsa ditt barns rörelsefrihet och göra det för varmt, samt öka kvävningsrisken. Socialstyrelsens rekommendationer råder: "Spädbarn ska hållas varma men de ska inte kläs på för mycket så att de blir alltför varma. Anpassa klädseln efter omgivningens temperatur. Barnet ska inte heller bäddas in så att det inte kan röra armar och ben." 

http://se.babycenter.com/baby/buyingforbaby/cotscribsbedding/bedding/

*~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • siriius
    lindalake skrev 2010-03-26 21:14:27 följande:
    hittade storleken på tradera iaf, 100*135cm. rätt störande att IKEA har sina egna mått på täcken, deras är 110*125. får ta fram overlocken och kapa det lite, ibland är de dumma IKEA. pris får jag reda på imorgon eller söndag. En dagismamma ska åka dit och ska köpa åt mig hoppas nu att det finns inne!
    Är det inte 99 eller 119, var ett tag sedan jag var där nu så kan inte säga att jag är tok säker!
  • siriius

Pyjamasar med rorri eller drömmarnas trädgård, någon som sett det?

• siriius

Klänningarna på bloggen var det finaste jag sett på länge. VILL HA!!! VILL HA!!! Nästan så jag kan sätta mig i bilen och åka 17 mil bara för att få den :)

• siriius
    jojojojojo skrev 2010-04-08 09:59:53 följande:
    fick ett tips att man kunde lägga blöjorna i en hundbajspåse innan man la ner dem i hinken, å då skulle det vara garanterat luktfritt! hundbajspåsarna e jättebilliga på ullared (vad jag hört) även bra att ha en rulle med hundbajspåsar i skötväskan om man måste byta på den lille i inte har någon papperskorg i närheten, bara ett litet tips
    Vi lägger alltid blöjorna i hundbajspåsar både  hemma och när vi är iväg, billigt och luktfritt.
    Men känns så onödigt att slänga pengar på "påsar" till blöjhinkarna när det ändå inte funkar riktigt. Vi använde vårna hink tills den medföljande "kassetten" var slut sen åkte den till tippen.
  • siriius
    kalmar brud skrev 2010-04-18 11:02:34 följande:
    Är priserna samma som i vanlig affär eller är dom billigare
    Tycker det varierar lite, Astrid Lindgren filmerna t.ex. var dyrare i Ullared än var de var hemma innan jul, men priset varierar ju hela tiden på filmer, så det är ju svårt att säga. 
  • siriius
    Cecilia80 skrev 2010-04-18 14:32:11 följande:
    Någon som nyligen kollat in mammaklädes avd.? Bilder? Det finns så snäålt utbud numera så jag hoppas på ullared.
    De hade någon bild på mammakläder i bloggen såg jag.
  • siriius

På tisdag ska jag äntligen åka, nästan ett helt år sedan jag var där. Brukar vanligtvis åka minst 3 ggr/år, så längtan är stor och listan är lång! Skrattande

Hoppas det finns lite roliga och snygga kläder och underkläder på dam, för en gångs skull ska jag handla lite till mig själv också. Sen blir det ju naturligtvis julklappar, julpynt och barnkläder som vanligt :) 

Svar på tråden Gekås vol 14