• The Bumblebee

Gekås vol 14

Å den här tråden hade jag ju tappat bort!

Så här inför våren undrar jag hur Gekås fleecefodrade regnställ är i kvalité? Behöver till båda sönerna (strl. 110-116-120 nånting). Finns det i de storlekarna?

Thermotights har jag hört talas om, hur ser de ut? Vilket material?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • The Bumblebee
    Wallmo skrev 2010-03-01 14:34:43 följande:
    Jag har köpt fleecefodrade regnställ i två omgångar på Gekås. De har verkligen varit super! Perfekta dagsikläder.
    Har du provat till lite äldre (aktiva som 17) barn oxå? Kan absolut tänka mig att vad som helst hade funkat när barnen var 1-2-3 år, men nu måste kläderna tåla en del slitage.
  • The Bumblebee

Låter bra! Mina gossar har dock slitit sönder (billigare) såna här fodrade regnställ på knäna. Därför har jag de senaste gångerna endast köpt de som varit förstärkt på knäna.

• The Bumblebee
    This is me skrev 2010-03-01 18:07:40 följande:
    Det enda jag har upplevt är att dragkedjan slutat att fungera på ett av ställen, jag har låång väg att åka. Men Ullared är toppen på kundservice, skickade ner jackan och fick tillbaka den hemskickad lagad och dom stod för alla frakt, fick tillgodo kvitto. Jag har köpt flera fleccefodrade ställ till sonen från det att han började dagis tills nu då han börjar skolan till hösten. Han är väldigt aktiv och kryper MYCKET, det enda som blivit slitet (förutom dragkedjan) är är dom blivit sönder trampade längst ner på byxorna.
    Låter ju väldigt bra! Finns det flera olika märken på de här fleecefodrade kläderna? Och i såna fall vilket ska man köpa?
  • The Bumblebee

Sitter och kollar jackor (On the peak) på tradera. Vad kostar en softshell-jacka i vuxenstorlek på Gekås? Ser att de säljs för 399kr (utrop).

Ser sedan att det verkar finnas både softshell, regn/vind-jacka samt en jacka med löstagbart fleecefoder. Är sugen på en vårjacka men vet inte vilken jag ska välja.

Någon som testat dessa och har en åsikt?

Undrar oxå om det finns det skalkläder för barn där? Funderade tidigare på fleecefodrade regnkläder, men tänker att skalkläder kanske är bättre nu när barnen är lite större.

• The Bumblebee
    Lisa1976 skrev 2010-04-12 12:39:07 följande:
    ska vi inte starta en pristråd för Gekås? Typ en sån som rabattskodstråden? Prisförfrågningar på samma varor finns ju på var 5:e sida ungefär...
    Låter som en himla bra idé!
    Många gör ju som jag smyger in hit för att fråga just priser.
  • The Bumblebee

Tack för svar om thermoleggins och storlekar!

Vad kostar såna på Gekås (jag som bor långt ifrån får försöka fynda från Tradera istället...)?

• The Bumblebee

Köpte för ett par år sen (eller var det ifjol...minns ej) On the Peak-underställ till barnen och nu är det dags igen. Jag är så nöjd med de där superbilliga och slitstarka underställen (särskilt nederdelarna som användes dagligen av sonen som vägrar byxor).

De jag köpte var helsvarta och liksom randiga men nu verkar de vara lite piffigare med flera färger. Glad

Nu undrar jag om de "nya" underställena är lika stora i storleken som de gamla? Någon pratade om fleeceunderställ här ovan också - vilket typ ska man välja tro?

Svar på tråden Gekås vol 14