törnfågel skrev 2010-06-25 21:17:32 följande:
Jag har aldrig varit i Ullared, men nu under semestern så ska jag och en kompis (som inte heller har varit där) ta en tripp dit för att kolla in stället. Ni som är erfarna, har ni några bra tips till rookies som oss?? Hörde av en annan kompis att man inte kan lämna sin kundvagn obevakad för att folk snor den då, är det verkligen sant??
Se till att va mätt i magen när du går in i varuhuset, man vill shoppa inte slösa tid på caféerna ;)
Visst att kundvagnen kan bli snod men främst tappar man nog bort den själv, så knyt en servett eller sjal om handtaget så du hittar den lätt. Memorera vart du lämnar vagnen, det händer att man måste lämna vagnen ibland för att hämta o byta saker lite snabbt, då är det bra att veta vilken gång man ska tillbaka till sen.
Ta korgar vid entrén o lägg i vagnen, två korgar får plats under vagnen, då får du mera plats och det hela blir mera organiserat.
Jag plockar alltid bort galgarna, på så vis tar det mindre plats i vagn och i påsar och man slipper få sönderslitna kläder. Galgarna är gratis så om man önskar ta med dem hem, lägg dem i en separat påse, direkt, som man bara visar upp i kassan sen.
Enklast att packa är det i den stora gula gekås väskan med dragkedja, kostar väl 30kr o finns i entrén.
Till ömtåliga saker finns silkespapper under kassabänken, där man står o packar.
En flaska vatten, rekommenderas!
Lycka till med shoppingen =)