• Finesse

Gekås vol 14

Nån som har nåt tips till mig som ska dit å shoppa i 4 dagar? Vilken tid är bäst på dygnet?

Ebba 071228
  • Finesse
    Pikku85 skrev 2010-05-20 12:05:57 följande:
    vi har bokat stuga nere i ullared tills vi ska åka, ska bli skönt o kunna sova lite längre och gå in direkt det öppnar istället för att behöva gå upp 4 på morgonen och sitta i bilen 4 timmar, trodde dock inte att det skulle finnas några lediga stugor men det fanns=)
    vi har oxå bokat stuga.. billigt var det oxå, om man jämför med andra ställen i sverige.
    Ebba 071228
  • Finesse
    Skytten75 skrev 2010-06-03 08:17:39 följande:
    De har Skrållans dockvagn. Den är jättefin, vi köpte en där för 2 v sedan. Tror priset var 249:-
    Har du nån bild på den?
    Ebba 071228
  • Finesse
    Hon o Han skrev 2010-06-08 21:15:34 följande:
    ska åka till Ullared nästa vecka!! SOM VI LÄNGTAT!!! Cool 

Mamma har inte varit där på 15 år, syrran aldrig varit där och själv var det 7 år sedan sist!!

Jag undrar nu om ni kan ge lite tips när man bör vara där på morgonen? Och om tisdag onsdag nästa vecka kan vara lämpliga dagar att åka??

Tacksam för svar!
    vi ska oxå dit nästa vecka
    Ebba 071228
  • Finesse

Nu åker vi till Ullared

Ebba 071228
  • Finesse

Nu har jag varit in två ggr på gekås men campingen har så dålig mottagning på både mobiltelefon och modemsticka så tyvärr kan jag inte svara på några frågor.. kan bara säga att har man barn får man vara beredd på att det kan bli dyrt

Vi köpte mest bara leksaker.. till väldigt bra priser. Kläder hade dom inget alls. det som såg ut nånting för världen var dyra.. Så jag tror att vissa blir lite lurade.. det är väldigt mkt billigare på Kappahl och Lindex, och snyggare kläder oxå.

Ebba 071228
  • Finesse

Bubblan2: vi har telia på mobilen å comviq på modemet å ingenting funkade. Var riktigt dålig mottagning hela vägen upp till borås. Åsså klagar vissa på att det är så dålig mottagning i norrland ;)

Ebba 071228
  • Finesse

Så nu har jag räknat lite grann på leksakerna vi köpte. Hittade inte allt på nätet men dom grejerna jag hittade så blev slut summan 2700:- om jag köpt dom där då. Men inne på Gekås blev det 1500:- Så 1200:- mindre.. helt otroligt!

Ebba 071228
  • Finesse
    Sagalin skrev 2010-06-19 17:05:09 följande:
    Är det dumt att åka dit imorgon, är det väldigt rörigt?
    Jag var där i måndags och i torsdags och jag tyckte inte det var så rörigt just då.. visst dom håller på att bygga om, men jag vet ju inte hur det var innan
    Ebba 071228
  • Finesse
    Karl Fazer skrev 2010-06-20 11:10:07 följande:
    oj då, gammalt inlägg jag svarade på Då kanske du redan har köpt en själv...
    nej köpte bara dockan.. hade inte plats med mer i bilen
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 12:00:05 följande:
    Jag ställde en fråga här om dagen om bilbarnstol med hög rygg. Min mamma köpte en sådan och den är kanon, min dotter sitter jätte bra i den och den är ställbar i höjden. Tror den kostade 385 kr eller något sånt.
    visst har du kollat att den är e-godkänd.. jag tyckte att alla bilbarnstolar såg ut som skräp där och förstår inte alls hur nån kunde köpa sånt. 385:- är hur billigt som helt när dom flesta brukar gå på 2500:-. Följde det med förankringsband oxå?
    Ebba 071228
  • Finesse

Fast Gekås har ju inte billiga kläder.. inte av vad det jag såg. Köpte en jeansklänning för 89,95.. en sån skulle man kunna få för 60:- när Kappahl eller Lindex kör på halva rea priset... tänk på det nästa gång ni stor shoppar på Gekås

Ebba 071228
  • Finesse
    April Mamma skrev 2010-06-20 17:25:32 följande:
    Jo, visst kan man se det så, men generellt så är ju Gekås billigt. Finns ju inte många ställen som säljer så billiga kläder jämt.
    Halva rean är väl 1-2 ggr per år.
    nja.. inte här iaf.. jag köper nästan bara min dotters kläder på halva rea priset.. eller om man få 30% kuponger.

Sen ligger dom i samma priser.. 59.95 för en tröja.. då är det ju som sagt bättre att köpa på ta 3 b för 2..

Här finns dessutom en butik som heter klädhuset, dom har samma märken som gekås.. men 2 ggr per år skickar dom ut kuponger med 50% på allt.. så då blir det billigt.

Fast jag räknar väl med bensinkostnaden oxå.. skulle jag bo i närheten är det ju en sak.. men inte om man ska köra några mil, eller som för mig.. 220 mil
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 17:30:04 följande:
    Det här är en sådan med hög rygg och dom har man inga förankringsband till. Det är lika dant om du köper dom på coop eller biltema så följer det inte med några sånna heller. Ja, den är godkänd, det står på pappren som följde med när man köpte den, jag tycker den är kanon.
    ehh.. ok.. alltså en bältestol.. och din dotter var född januari-08?
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 17:38:50 följande:
    Ja, men hon använder den inte än. Vi bara provade den i bilen igår, men sen är hon väldigt stor för att vara 2,5 år. Vi har fortfarande hennes andra bilbarnstol som är frammåtvänd pga. hennes längd. Men vi köpte en så vi har den hemma när hon väl ska använda den.
    åsså kliver jag ur denna tråd på en gång för jag orkar inte läsa mer... en 2½ KAN INTE vara förlång för att sitta bakåtvänd.. punkt slut!
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 17:43:50 följande:
    Jo, det kan dom. Hon sitter med knäna uppe vid hakan när hon sitter bakåtvänd. Men du vet ju inte hur vårat barn, bilstol och bil ser ut. Men det är din egen åsikt, sen har vi en annan åsikt som lever med barnet varje dag.
    Skyll dig själv om din dotter bryter nacken ifall ni skulle krocka.. speciellt när ni åker till Ullared där vägarna inte alls var speciellt bra och det var väldigt mkt trafik!

Min dotter är 95 cm lång och väger nästan 15 kg.. hon kan lätt sitta bakåtvänd i FLERA år till.. Eftersom det är FEM ggr säkrare..
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 17:49:33 följande:
    När barnet växer så att huvudet är högre upp än stolen så är det dags att byta stol, det har inget med åldern att göra. I vissa fall så har det det också, men stolen ger inget skydd om barnets huvud är över kanten på bilstolen.
    Men du skriver ju att du har kvar stolen som framåtvänd.. är den urvuxen bakåtvänd är den även det framåtvänd.

Jag antar att du har Britax Two-way som är den största bakåtvända stolen, eller multi-tech. Sedan så är det så att 1/3 del av huvudet får vara över stolsryggen.. så när över delen på öronen kommer över kanten då är stolen urvuxen.
    Ebba 071228
  • Finesse
    kattengustav skrev 2010-06-20 17:53:56 följande:
    Men lilla vän, vilken väg åker ni till Ullared? Det var mina föräldrar som köpte den om du missade att läsa det. Sen har jag 2 barn till som använder lika dana stolar och den minsta har använt sin sen hon var 3 och det har inget varit några problem. Men du vet inte hur min körförmåga är när jag kör bil. Har man barn i bilen så kör man väldigt lungt så att det inte SKA hända någon olycka. Nu tycker jag du helt har kommit ifrån denna trådens syfte. Du får väl starta en egen tråd. Jag vet många som har sina barn som är 2,5-3 år frammåt vända.
    väg 153 som går genom Ullared tycker inte jag var den bästa vägen.. det var smalt å VÄLDIGT mkt trafik och lastbilar.. sen spelar det ingen roll hur DU kör.. tänk på att det kan finnas sånna som inte kör lika bra som du efter vägarna. Och visst blev det ot.. men du är välkommen in i denna tråd. www.familjeliv.se/Forum-3-28/m50517761.html rösta gärna..
    Ebba 071228
Svar på tråden Gekås vol 14