Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
Hemkommen efter årets besök i Ullared.
Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.
Nu till besvikelsen.
Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?
Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?
De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.
Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
Jag tycker att det finns mycket som är billigt, men allt är ju inte vrålbilligt. Men är man litet prismedveten så kan man ändå ha tjänat ganska mycket, och fått mycket för pengarna när man går ut genom kassan.
Angående utbyggnad m.m. så är det väl SJÄLVKLART att kunderna betalar för den. De bedriver affärsverksamhet på Gekås, en utbyggnad måste betala sig på något sätt. Men jag tror ändå inte att de höjer priserna vrålmycket för det, utan de ser det nog som en investering som ska återbetala sig själv när det är i drift.
Det som jag tycker är fördelen med att handla på Gekås är att det finns mycket som är hyfsat billigt JÄMT. Det går att hitta billiga kläder och saker på rea, specialerbjudanden m.m., men då får man i regel jaga runt betydligt mer. För mig är det smidigt att kunna fixa massa sådana saker på en och samma gång.
Och jag tycker nog ändå att jag hittade en del till riktigt bra pris. En jacka, vars motsvarighet hade kostat 5-600 i andra affärer, nu 229 kr. 2 bäddset för spjälsäng och 3 dra-på lakan samt ett madrasskydd kostade ca 280 kr, i babybutik skulle jag kanske fått ett bäddset för 300 kr. Vid en överslagsräkning så handlade jag för knappt 4000 kr senast, och hade tjänat omkring 2000 kr jämfört med "normalpriser".