• GossarnasMor

Gekås vol 14

Planerar en resa i slutet av Juni typ.

Då tänkte vi hyra en stuga för att kunna shoppa loss rejält.
    Det ska då handlas en del av julklappar, födelsepakt till barnen och även inför vår kommande utlandsresa i augusti.

Så någon som vet om de har något av följande samt vad det kan kosta:
    * Resväskor i hårdplast gärna med hjul och handtag.
    * Badbyxor /dräkt till 1½ åring på ca 13kg, de där som fångar upp olyckor och så. 
    * Bra resvagn, typ paraplyvagn eller liknande 
    * Små barn kabinväskor
    * Reflexvästar till barn

Hmm..hade massa mer men tror nog de har det

• GossarnasMor
    Kaerleksbarn skrev 2010-04-18 11:43:16 följande:
    Hårda resväskor hade de i bloggen tidigare i veckan eller om det va förra Badbyxor/baddräkt vet jag finns och två olika sorters "resvagnar" för 199kr o 529kr vad jag förstått det som...
    Härligt! Tack snälla, ska kika in i deras blogg
  • GossarnasMor
    Kaerleksbarn skrev 2010-04-18 12:32:14 följande:
    Suttit o bläddrat ett bra tag i bloggen nu, visste jag sett de hårda resväskorna någonstans men kunde inte minnas när.. men nu hittade jag dem, 15mars
    Tack för att du letade. Hittade dem och de ser perfekta ut, gillar lite färg så man hittar dem snabbt på bandet

Tycker det var lite konstigt på bloggen att inte ha någon sökfunktion...
  • GossarnasMor
    winters skrev 2010-04-18 15:13:56 följande:
    De hårda resväskorna var Carlton har jag för mig och kostade 599 kr för 77 cm om jag inte minns fel, billigt var det iaf...
    OJ! Ja det var verkligen billigt. Tror nog att vi hittar billiga väskor till bra pris.
  • GossarnasMor
    Ville Mor skrev 2010-04-18 20:35:09 följande:
    Såg att du redan fått svar angående badbyxor. Vill bara påpeka att de är värdelösa. Plasten i är gjord av just plast och sonen hade en konstant luftbubbla i byxorna som gjorde att han flöt. Kolla hellre hemma på Lindex eller Kappahl om man inte vill köpa de svindyra märkena...
    Nämen, vad säger då...luftbubblor vill vi inte ha. Vad var det för märke på dem?
    Får kankse leta efter andra istället.
  • GossarnasMor

Någon skrev om bröstpump...vill bara säga att det är viktigt att det är med vakumtryck annars får man inte ut allt o man riskerar att få ont istället. Var själv med om det. Hade apotekets vanliga pump men den funkade dåligt. Fick värk och ringa och få hyra en med vacum tryck istället. Gud vilken skillnad det var

Någon som vet om de har fotoalbum stora för 11x15 format?

Vill oxå veta om det finns solskyddsfaktor i höga doser?

• GossarnasMor

Någon som har hyrt stuga där?

Vi funderar på att göra det denna gång då vi ska handla så mkt och har lång väg att köra.

• GossarnasMor

Tack för svar om stugorna. Blir till att boka en sådan... Dock ska vi inte resa förrän längre fram. Men längtan är då mycket stor

• GossarnasMor

Herregud, det är ju fullbokat de helger vi kan åka och nu har jag kollat in på mitten av juli ?!{#lang_emotions_surprised}

Åh, shit...kan man lita på deras online system då. Kanske är bättre att ringa...eller ta vandrarhem i närheten då... ÅH!!!

• GossarnasMor

Ser att ni pratar Sko Boo, har köpt skor till ungarna där 3 gånger och alla skorna har varit dåliga. Gummistöveln läckte efter bara några få gånger.
    En gympasko lossnade sulan på och en sandal brast remmen på. Nu är mina barn inte ens fyllda 4 år.

Vet inte om vi fått måndags exemplar men jag köper då inte skor där mer.

Svar på tråden Gekås vol 14