Pigelinen skrev 2010-10-08 10:36:02 följande:
Vi var nere i måndags och jag trodde att de skullevara lite folk men icke det är folk jämt från sep-dec enligt personalen, det har blivit värre nu sen TV. Mina spontana tankar är att mycket har blivit dyrare, allt fårn bara någon krona till flera tior. Nu måste man ha lite koll på vad saker kostar om det ska löna sig.
Jag köpte jättefina gardinstänger för 139kr st (120-250cm) här hemma kostar de minst det dubbla. Sen höll jag i en rund spetslampa för 79kr sen fick man köpa till själva lampkontakten för 29kr men samma kostar på Jotex 269kr om jag inte minns fel. Tyvärr så väntade jag och när jag gick tillbaka så var den slut...
Flagga till flaggstången var också billig, 89kr.
Sånt som jag märkte att de hade höjt är barnkläder (kollade inte på vuxna) inte massor men lite grann... hittade en söt klänning för 79kr, kofta för 79kr liknande kofta hittade jag på HM här hemma för 59kr för bara en månad sedan.
Bäddset till dottern kostade i sommras 79kr och nu kostade samma 99kr, här hemma 129kr så skilnaden är inte så stor längre... Flaskborstarna kosatde nu 9.95 från tidiagre 6.95kr... Hygien är samma priser om inte något dyrare än ÖB o Rusta, kollade på raklödder på GeKås till gubben men de var dyrare än ÖB. Det tar charmen lite att man måste ha koll på allt
På Skoboo har de alla möjliga skomärken. Jag köpte ett par GoreTex VIKING stövlar till min dotter för 599kr, de brukar ligga någon hundra lapp under ordinarie pris men ajg vet faktiskt inte. Köpte dem för att dottern var med och kunde prova dem.
Jag reagerade oxå på att det blivit dyrare när jag var i Juli! Folk handlar ju ändå så säkert därför de smyghöjer lite.