• marcitron

Gekås vol 14

Hej!

Jag och sambon har planerat in att besöka gekås den 17 mars, tror ni att det är ett bra/lungt datum? Tänkte att det är ett tag efter löning samt innan barn bidrag.

Tanken är att vi ska bebis shoppa en hel del (typ allt utom vagn, säng, bilstol samt att vi redan har lite kläder) eftersom att jag aldrig kollat på babis saker på gekås förr, hur är kvalité och priser?
    Märks de lägre priserna på kvalitén eller är det typ samma som säljs i div bebisaffärer?
    Vi har ca 4 000:- att göra av med, hur långt tror ni det räcker? :)

Jätte tacksam för svar och tips på saker man absolut ska/inte ska köpa på gekås! :D

Besök vår gravidblogg på -> www.litenbebis.se
  • marcitron

Usch vad arg jag blev precis, var på gekås för 2 månader sedan och köpte massa bebis saker, bla en amningskudde. Alla grejorna har legat i sina orginalförpackningar fram tills idag. När jag packar upp amningskudden är den FULL med MÖGEL!  BLÄ! Bor i Malmö så att åka och lämna tillbaka den är det ju inte tal om. Vad hade ni gjort i min situation?

• marcitron
    Miss Obsessive skrev 2011-05-26 11:27:24 följande:
    Hur sugen som helst på en ullaredsresa, men av olika anledningar får det nog vänta tlll hösten.. Skulle så gärna vilja ha filtar i bomullsflanell till min lilla tjej, men de enda jag hittat i barnbutiker o d är antingen med spöket laban-, tummen- eller mumintryck och det vill jag inte ha.  Har hittat på nätet, men tänkte om jag nu ändå planerar ett besök på ullared så.. Någon som vet om det finns där?

Såna här menar jag

www.barnparadiset.se/category.php?id_category...

Jag köpte ett 3pack sånna på ikea för typ 59:- häromdagen :)
  • marcitron
    Vill Ha Liten 83 skrev 2011-05-26 20:25:15 följande:
    Tråkigt att det är fler som det blivit så för!
    Jag köpte en svart amningskudde med vita prickar som när jag kom hem såg att den hade en massa mögelfläckar på! Så äckligt, inget man vill ha till bebisen...

Jag ringde direkt till kundtjänst på Gekås och förklarade situationen. Eftersom jag har ca 40 mil enkel resa så skulle jag skicka amningskudden till dem. jag fick välja om jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka.
    Jag valde att få en ny och den kom igår. Den har inte den minsta antydan till mögel och portot som jag betalade för att skicka kudden (60 kr) förde de över på mitt konto.  

Bra service från Gekås måste jag säga  
    Tack för ditt svar.
    Det är precis den kudden jag köpte. Inget man vill använda, speciellt inte till en liten bebis! Då ska jag ringa till kundtjänst imorgon och jag hoppas på att få lika bra service som du!
  • marcitron

Planerar in en tripp i slutet av maj, är det bara sommarkläder på barn/babyavdelningen då tror ni? Vet ni hur leksakssortimentet ser ut till 9m+?

• marcitron
    LillfisenE skrev 2012-05-08 17:24:57 följande:
    Idag fanns det nästan INGET i 80-86... skulle ha i 86 men hittade bara en t-shirt och ett par piratbrallor..
    Åh nä! Ska dock inte dit fören slutet av maj/början av juni, förhoppningsvis är de bättre då :) Men kan du säga ca vad de kostade?
  • marcitron

Jag har bara besökt ullared på vardagarna och då oftast varit påväg ut runt lunch dvs när de börjar bli trångt. Nu till frågan hur är det på helgen?

• marcitron
    Radioactiive skrev 2012-05-31 17:46:09 följande:
    Någon som vet pris på gekås spjälsängar? den som är lik ikeas vita.
    Sen pris på bilbarnstolen och om någon har den så är den bra?
    Var där igår, eftersom jag inte är ute efter ett babyskydd är jag inte helt säker, men de kostade mellan 299-499, jag reagerade på att det var superduper billigt så jag tror nästan att det var 299, men vill inte lova :P
  • marcitron
    Radioactiive skrev 2012-05-31 20:06:14 följande:
    Men gud va billigt? Den måste va godkänd för å säljas va? Låter sjukt att de är så billigt. Var den fin eller såg ok ut?
    Såklart är dom godkända, tyckte dom såg fina ut. Har en bekant som har en och hon var helnöjd!
  • marcitron
    Mammatillmini2008 skrev 2012-06-08 08:14:22 följande:
    Någon som vet hur mammakläderna är? Och om det finns nått bra inne just nu, ska ner om 2 veckor och kommer då vara gravid i vecka 13, så jag är väl mest ute efter kläder att ha till hösten/vintern då liten är beräknad i början på januari
    Ett tips bara, köp inte deras amningslinnen, dom är värdelösa!
  • marcitron
    auroura skrev 2012-06-18 17:27:24 följande:
    Undrar om någon vet om det finns paraply-sulky med fullt liggläge och sufflett där, och vad den i så fall kostar.
    Har för mig att de ska ha tagit bild  på deras vagnar och lagt upp i bloggen, men jag kan inte hitta den bilden längre :(
    Vet att paraplysulkyn inte har fullt liggläge, utan bara ett sittläge. Vill du ha en bra paraplysulky kan jag varmt rekommendera chicco lite way! :)
  • marcitron
    DecemberBebis skrev 2012-06-20 20:02:23 följande:
    Funderar på om jag ska våga mig upp till gekås på måndag , är ju löning och bävar för att det ska vara fullt med folk.. Men nu precis innan semestern ??!!

När på dagen är bäst att komma tro ?
    Vågar inte säga hur mycket folk de kommer vara på måndagen, men att vara där vid öppning är helt klart att föredra!
  • marcitron

Någon som vet om det finns fällgrindar, hur långa dom är och vad dom kostar? Hittade inget på bloggen :/

Svar på tråden Gekås vol 14