• HelenaH

Gekås vol 14

Hejsan!

Ska snart till Ullared, men har fått en knäpp nu i samband med att jag är gravid (skyller iaf på det!) och blivit besatt av julsaker! Är det NÅGON som vet när de brukar få in det på Gekås?!!'

Fattar inte att jag skriver detta i augusti... som om det inte räcker att min man sneglar konstigt på mig när jag googlar "jul 2011" samt går o sniffar på kanel-burken hela tidenSkäms

• HelenaH

Hejsan!

Ville bara dela med mig lite:

Va på Gekås igår (söndag), och det va knappt något folk alls! Fick parkering precis utanför bokaffären och det va lugnt i varuhuset. Det är därför vi nästan ALLTID åker på söndagar...

Hittade iaf jättefin vinteroverall till dottern i stl 92, för 299:-. Dessutom fuskpolos, dagisvantar o.s.v. Köpte dock dagisvantarna i stl 4 år (dottern är 2), för de vi köpte förra året (i stl 2 år) va toksmå! Det säger nästan alla som köpt dagisvantarna.

Sen hade de även fått in ett par hyllor med TOMTAR=o) fanns även julklappspapper, tomtar man kan måla själv, några adventsljusstakar etc.

• HelenaH
    oppio skrev 2011-08-22 13:07:13 följande:
    Nån som vet om Stokkes tripp trapp stol finns kvar? Och vad den kostar nu i så fall?

såg en tripp-trapp-stol där igår, men tänkte inte på märket dock!

Den såg iaf jättefin ut o kostade 499:- tror jag=o)

• HelenaH
    amlesd skrev 2011-08-22 15:34:46 följande:
    Någon som har sett om höst/vinterkläderna har kommit på Gekås i Ullared?

Var där igår, och de hade mycket fina overaller, regnställ, överdragsbyxor, fuskpolos o.s.v till barn!

På damavd hade de massa fina vinterjackor och sånt!

• HelenaH

Hejsan alla glada Gekås-fantaster!

Jag har helt snöat inne på allt som har med jul att göra (jaaa, redan, skyller det helt på graviditeten). Jag va nere för ett par veckor sedan o då hade de redan fått in lite tomtar, inslagspapper o.s.v.

Men SNÄLLA, om ni varit där precis, eller ska åka snart, kan ni inte skicka en uppdatering på julpynts-läget?

Kommer nog bli tvungen att åka ner en gång till;o)

Tack på förhand!

Kram

• HelenaH

Vill tipsa er med små-tjejer hemma:

Va i Ullared för 1,5 vecka sen, och handlade till lillan inför höst/vinter. Hon är 2 år o har ca storlek 92. Va ute efter bekväma, bra kläder hon kan ha hemma och på dagis, och hittade MASSOR med bra mysbyxor, vissa med matchande jacka, fodrade jeans, dagisvantar etc, så nu är hon fullekiperad inför hösten.

Köpte även en vinteroverall som är kanonfin, men måste byta mot en storlek större för den va lite kort i överdelen för henne. De har också fina fodrade regnställ, softshelljackor, 2-delade vinterställ o.s.v!

• HelenaH
    ss24 skrev 2011-08-31 14:05:24 följande:
    Perfekt - ska dit snart och handla en massa i 86 till dottern. Vet du om de även har skaljackor? Funderar också över skor på sko-boo - vad har de i barnsortiment och hur är priserna?
    Va roligt, du lär nog hitta maaassor!!! Tänkte inte på skaljackor, o sko-boo va tyvärr stängt just den dagen vi va där, annars hade jag tänkt gå in o leta tjockare kängor till lillan! tror de har ganska gott om barnskor där!
  • HelenaH
    oppio skrev 2011-09-01 11:20:42 följande:
    Mysbyxor, leggings å velourbyxor verkar ju väldigt billiga där nere, ni som haft och använt dem, håller de form och färg hyffsat efter tvätt och lek?
    Jaa alla som jag köpt till min dotter har varit kanonbra! Hållt färg o form bra, o verkar slitstarka med (har en väldigt rörlig o busig liten dam!)
  • HelenaH

Någon som varit nere i helgen o råkat springa förbi julsakerna o kollat sortimentet?

När jag va nere för några veckor sen hade de fått in ett par hyllor tomtar, inslagspapper samt en hylla med omålade, vita tomtar.

• HelenaH
    Littorina skrev 2011-09-05 14:28:34 följande:
    Jag ska dit på onsdag och är intreserad av julsaker. Kan spana åt dig. Man får väl ta foton inne på Gekås?

För några sidor sen var det någon som frågade om garn och handarbeten. Det stod i senaste nummret av tidningen Ulla att dom har haft det och dom ska börja med det igen!!! Stod dock inte när det kommer in i sortimentet. Ytterligare en anledning att åka dit!!!

Jag har spanat in den här gekasullaredbloggen.blogspot.com/2011/08/duff... duffelkappan. Hur snabbt tar saker slut på Gekås? Det är två veckor sen snart den visades i bloggen. Jag hoppas så att den finns kvar.
    Tack så mycket{#emotions_dlg.flower}
  • HelenaH

Hejsan allihop:) Är det någon som varit på Gekås det senaste och köpt softshelljackor till barn? Ska dit i helgen och är på jakt efter jackor till min dotter (med storlek 110/116) och sonen (storlek 92), och undrar lite om det verkar va bra kvalitet och fina färger? Och pris:) och om det finns fina regnställ också, och gärna priset på dom med;) Tack på förhand!

Svar på tråden Gekås vol 14