• 4539

Gekås vol 14

Misskaos vad ska inhandlas, sitter själv och skriver lista. Dock blir det alltid att man struntar i den och impulshandlar

• 4539

Någon som vet hur det ser ut på födelsedags-artiklarna? vad dom har osv

• 4539
    lilla snöflingan skrev 2013-08-17 12:17:25 följande:
    Vi har en 2,5-åring och väntar bebis i januari och har planerat ullaredsresa någon gång den närmsta tiden, frågan är när!? Vi har lite olika datum att välja på och vill såklart att det ska vara så lite folk som möjligt.
    Fre 23/8 (löningsdag!)
    Ons 28/8
    Tor 19/9

Jag har RUL 30/8 så det känns ju egentligen bäst att åka efter det, men det känns så länge att vänta till 19 september, jag vill åka nu! Är det mer folk på fredagar än onsdag eller torsdag? Ett annat alternativ är någon helg i början på september, kanske det är mindre folk på en söndag? Men det känns ändå som att det är mer folk på en söndag än en vardag?

En annan fråga, någon som vet om det finns overaller till nyfödd? Typ vindfleeceoverall eller fleeceoverall?
    Åk aldrig en helg dag åk alltid mitt i veckan och se till att vara där tidigt! 

Från gekås hemsida.

Under sommarens semesterveckor är det störst risk för ingångskö i början av veckan (måndag till onsdag). På hösten är det däremot risk för ingångskö under veckosluten.   

Det råder högsäsong i Ullared v 28-33 och v 38-50. Vi har lågsäsong v 1-10samt i juni när skolan slutar och i augusti när skolorna börjar. 

Många tror att det alltid är kö till vårt varuhus, men så är naturligtvis inte fallet. 

I själva verket har vi bara omkring 25-30 ködagar under hela året. Många tycker att lite köande hör till ett Ullareds-besök, men om du vill undvika köerna kan du tänka på följande:

Klämdagen vid Kristi Himmelsfärd är en populär shoppingdag och kan föra med sig en del köer. På sommaren bör man undvika regnigare dagar, speciellt om de infaller efter ett högtryck. Alla semesterfirare vill shoppa när de inte kan sola! Under hösten är det julrusch och eftersom få har semester då så är det under helgen man åker till Ullared. Undvik alltså helger under hösten!
  • 4539

Någon som varit där i Januari som vet hur det är med folk, sägs att det ska vara rätt folktomt?

• 4539
    tjejhalmstad skrev 2013-09-11 07:31:59 följande:
    Någon som vet om de fortfarande säljer lektält för barn nu? Köpte förra året ett pirattält.
    Finns tält både till prinsessor och prinsar
  • 4539
    tjejhalmstad skrev 2013-09-11 19:40:25 följande:

Tack :) Kommer du ihåg på ett ungefär vart de ligger? Va där inte för att för länge sedan och såg inte då nämligen. Om de är på kill eller tjej avdelningen tex? Förra året låg de vid barnvagnarna om jag inte minns fel. Eller iallafall inärheten. I vilket fall tror jag det blir dit imorgon :P
    Såg att dom var typ på en hylla så man var tvungen att kika uppåt, om jag inte minns fel så vid leksakerna i början/närheten utav där dom har leksaksmat osv
  • 4539
    tjejhalmstad skrev 2013-09-11 20:36:06 följande:

Tack. Ska kika där :)
    Hoppas du hittar, såg sist jag var där iallafall! :) 
Svar på tråden Gekås vol 14