• obelix

Gekås vol 14

Halloj... Vet ni om det finns några coola ryggsäckar till en kille som ska börja förskoleklass i aug?

Finns det nått kul på heminredningshyllorna man inte får missa?  ska nog till gekås om ett par veckor och längtar redan    

• obelix
    Ms M skrev 2011-07-21 00:21:16 följande:
    Ni som brukar köpa vinteroveraller o sådant däör.. Är det plagg som andas??

Har köpt för några år sedan i finetex och dessa va jättebra, barnen tyckte de va varma och goa samt att de va torra och de skulle andas stod det på lappen... Ett par vänner till oss köpte en overall där förra vintern i samma material men i den va deras barn torra, men om de hade otur och fick ett dåligt ex eller vi hade tur när vi köpte vet jag inte men det kunde vara kul att veta hur andra upplever deras overaller till "aktiva barn" alltså inte som sitter still i barnvagn.  Det börjar ju tyvärr bli dax att planera vinterkläder....
  • obelix
    Bellbox skrev 2011-07-20 10:52:29 följande:

De har en hel del "ord" o.s.v på heminredningsavdelningen; väggord och ord som är fristående på t.ex hylla/bord o.s.v. Sen har de ganska coola tavlor & på badrumsavdelningen finns t.ex roliga förvaringsburkar för tvättmedel Sen säljer de billiga gratulationskort, bra priser på solglasögon (50kr men många har fula märken för folk är då INTE försiktiga!)
    Bra priser på både sängkläder för vuxna (nere vid kassorna) & barn (mindre barn är på baby/barn-avdelningen. 

Tror säkert du kan hitta fina ryggsäckar, borde vara i leksaksavdelningen gissar jag. De har hyllor med pennor/kritor/pennfodral o.s.v och olika "serier" tror jag (typ Rory o.s.v)

Låter spännande.... längtar sååå

Vet ni när de börjar få in "mycket Höst"   och även vinter och jul?  När är det bäst att åka? fyller de på med lika mycket nytt alla dagar eller tar de in nyheterna ex måndagar... eller ja ni kasnke hänger med på hur jag menar...

• obelix
    Kryztina skrev 2011-07-21 20:54:36 följande:
    Vi köpte On the peaks vinteroveraller förra året och de var jättebra. Vi bor i Halmstad så här är vintrarna ofta blöta och blåsiga men de fungerade jättebra. Fastän de hade dem mellan november -mars så ser de fortfarande nästintill nya ut .

Toppen tips!'
    Har inte sett overaller i detta märket, bara jackor. har du bild?   priser?
  • obelix
    Shoppingtokig skrev 2011-07-30 23:12:58 följande:
    Den har jag också, köpte den på Åhléns för ca 39kr, men hittade den på Ge-kås för 16 kr! Mitt kära Ge-kås Hjärta
    var finns den?  på vilken avd alltså?
  • obelix
    2 ska bli 3 är nu 4 skrev 2011-08-03 10:57:13 följande:
    Galon ofodrad: 149kr & fleecefodrad: 269kr fanns helt ok m stl vid 11 igår men det ändras ju & fylls på hela tiden.

Vispskålarna kostade 39.95 & fanns i flera färger & stl med & utan handtag. Och det fanns mycket fina ljuslyktor.

Höst&vinterkläderna har kommit likaså vantar & dyl.

Åhhhh shoppa )))
  • obelix
    Peak skrev 2011-08-06 11:27:15 följande:
    Nån som har koll på bilstolarna?

Var på Ge-kås häromdagen och fick stresshandla lite då min man hatar stället (var inte planerat att åka dit i förväg Flört) Men hittade en bilkudde och vill minnas att det stod 89,95 (eller liknande) på skylten så jag tog en i farten typ eftersom vi behöver en extra som reserv då vi annars har bakåtvända stolar fortfarande. Så det var inget måste - när jag sedan kom hem har jag betalat 299:- för den och då hade jag inte tagit den om den kostat så "mycket"...
    För en bilkudde kostar ju tex på Biltema 119:-
    Känner mig lite lurad nu..

Nån som har sett andra stolar där om den jag tog låg fel eller såg jag fel på priset? Det var tydligen en Fischer price jag fick tag i.
    Tror det finns olika märken på stolar där.
  • obelix

Va är en snabbis idag och tyckte inte de hade så mycket vinter kläder till barn ännu.

• obelix
    pomola skrev 2011-08-19 14:38:01 följande:
    Nyfiken fråga; vad har man vacuumpåsar till?

Var f ö på Gekås igår. Köpte mest det "gamla vanliga".

Det är stora påsar som man packar  ex vinterkläder / extra täcken mm  sen suger man ut luften med en damsugare, eller pressar ut luften så blir det litet och kompakt
Svar på tråden Gekås vol 14