• Pigelinen

Gekås vol 14

Enensammamma skrev 2010-07-30 09:43:08 följande:
    ok jag tänkte på deras vinteroveraller Men dom kan ju ha skärpt sig tills i år :) Fast 10000 är att rekomendera vad jag förstått
    det vet jag inget om men med tanke på deras pris o vad jahar hört av bekanta ska de vara jättebra, dock inte gekåspriser. 
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen
    star67 skrev 2010-07-31 10:20:12 följande:

någon vet eller har köpt fodrad galon set, vad kostade de och vilken färger de hade?? om någon har bild vill gärna se dem.
    vad kostade dem biligaste o de dyrast. jag åker inte men kanske en vännina kan köpa de ut mig.

de brukar ha i olika färget, pris ca 199-229:- jag köpte ett till min kompis dotter ifjol, elelr var det i våras??? Till min dotter köpte jag ett i 74/80 och det kan hon fortfarande ha och nu är hon 2år om en månad. I vanligafall har hon 92 i kläder. Likaså i GeKås vanliga regnställ i galon, de har hon också i 74/80 även fast de börjar bli lite tajta i grenen men de får klara sig till sep/oktober när vi åker ner igen.
    Fodrat regnställ 229kr(klickbar)
  • Pigelinen
    lovelyangel82 skrev 2010-08-01 11:38:07 följande:
    Någon som vet om de har någon leksaks spis med diskho den lite större varianten än den vanliga

som den här typ

data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-d945e396fa1.../

eller om de har någon likande i andra märken och i så fall vad de tar för den
    har bara sett den vanliga leksaksspisen där...
  • Pigelinen
    anette 81 skrev 2010-08-04 13:29:07 följande:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/05/barn...
    Jaghar BMX varianten och är jättenöjd med den som extra vagn. Vi har alltid den när vi är på resor och inte vill släppa på stor vagn. Älskar den stora korgen under som sväljer allt!!
  • Pigelinen
    Bubblan2 skrev 2010-08-05 11:01:41 följande:
    Krabbolina och Grymt sa grisen,
    jag köpte ju en Carena Easy och blev riktigt besviken.
    Framhjulen vobblade så in i norden så man kunde inte köra vagnen med en hand.
    Återigen, framhjulen blev vinda när vagnen var ihopvikt så jag åkte tillbaka till Barnens hus och bytte hjul.
    Två veckor senare var det lika igen! Nu har jag lämnat tillbaka den!

En fundering, vobblar era framhjul?
    Enligt Barnens hus beror det på att det är dubbla däck i kombination att de är svängbara.
    Jag har faktiskt inte tänkt på det så det borde ju innebära att de inte gör det?! men samtidigt har vi den bara som extravagn på resor...
  • Pigelinen
    har du Ruso skrev 2010-08-08 14:19:28 följande:
    Har nu provat skalbyxorna. De var från Pick a boo såg jag nu, verkar var slitstarka och enligt lappen på skulle de var väldigt bra, waterproff coating, welded or sealed seems. Resår nere och band att ha under skorna, avtagbara hängslen. 99 kr kostade dom - känner mig nöjd!

122/128 var lite stora till tösen som kanske är 117/8 lång, men det fungerar bra pga resåret.
    98/104 passade bra till lilltösen som är runt 104 lång, eller någon cm under/över... lite att växa i, håller nog i höst i alla fall. Lilleman som är typ 88/89 (tror jag, inte mindre i alla fall) lång fick 86/92 och den sitter också kanon.

Så, inte speciellt små i storleken, utan borde passa bra till barnets längd om man har "normallånga" ben.

Skulle dock vilja ha ett par i 110/116 också, om någon kan lyckas få tag i det...
    har du någon bild på dessa sklabyxor?
    Står det något om vattenpelare?

Min dotter är ca 85cm så 86/92 borde väl bli bra då?!
  • Pigelinen
    Tessou skrev 2010-08-12 11:07:52 följande:
    Någon som vet om de säljer rullgardiner? Gärna svarta/mörkblå med stjärnor som är självlysande...
    Jag såg bara enfärgade när jag var där sist. Men de var ca 100kr billigare per st mot Jysk.
  • Pigelinen
    Mia386 skrev 2010-08-14 09:38:04 följande:
    Jag kände inte på den personligen, men sambon gjorde, och den såg väldigt lätt ut samt obekväm, och ganska plastig.. Tror ryggstödet var hyfsat högt. 
    ja jag säger det bara igen... supernöjd med vår vagn. Dottern älskar den!!!
  • Pigelinen
    giraffas skrev 2010-08-22 18:53:13 följande:
    Amningspump?? Pris??
    tror att pris finns i pristråden, kolla i TS
Svar på tråden Gekås vol 14