• lindalake

Gekås vol 14

Majlo skrev 2010-06-30 11:32:03 följande:
    Det fanns när jag va där förra söndagen. Tror att det e samma för män och kvinnor
    De e rätt stora i storleken!!
    tack, bra att veta angående storleken. förhoppningsvis finns det nåt provex för jag tror de brukar vara inplastade...
  • lindalake
    zingoalla: har du glasögon finns glasögonfrabriken. är jag lite sugen på för det är asbilligt och man får dem på en timme. jag har dock ingen aning om sortimentet
  • lindalake
    zingoalla skrev 2010-07-01 09:00:45 följande:
    det lät ju jättebra.lite otippat kanske, var väl inte just glasögon jag hade tänkt shoppa.Men varför inte

här står det lite, hade dock önskat bilder på sortimentet... www.glasogonfabriken.se/

Men nån mer kanske har varit där som kan uttala sig??

• lindalake
    Norrskog skrev 2010-07-01 19:36:44 följande:
    Jag har köpt mina glasögon där. Det var väl ett helt ok sortiment. En del kända märken, men mest okända (för mig i alla fall). Jag är nöjd med servicen och glasögonen. Fick bra och skickliga smakråd. Fick ett par enkelslipade vanliga och ett par solglasögon för 1990 eller något liknande. Kan tillägga att jag inte haft glasögon tidigare och alltså inte har något att jämföra med.

oki pappa köpte terminalglasögon där och var nöjd, men han är ju gubbe också hihi

Borde iaf vara värt ett besök.

• lindalake

sonen fick en "bobbycar" från Gekås, den är lite mindre och ska föreställa Blixten McQueen eller nåt. Tror den är tänkt som "lära gå-bil" också, men det funkar inte. Den har han åkt på sen han kunde sitta själv typ. Han åker fortfarande och är 3 år. Vi har den dock bara inomhus, funkar inte så bra ute tycker jag. Bobbycaren är ju bredare så barnet behöver vara lite större, mina är rätt pluttiga av sig.

Barn är intresserade av olika saker helt enkelt, därför det är svårt med presenttips och dylikt.

• lindalake

Det är finitex man ska satsa på eller? vinteroverall menar jag. vind- och vattentäta va, andas de? är de hyfsat mjuka så barnet kan röra sig i den?! Antingen hittar jag nåt på Gekås, annars blir det Pop till båda barnen. nååågot dyrare

• lindalake
    Kaerleksbarn skrev 2010-07-08 23:10:21 följande:
    Har själv haft finetexjacka och termobyxor från Gekås vilket fungerar lika bra på vintern som en ruggig höstdag.. håller värmen jättebra och är som fleece i ärmarna men mer vindjacka utvändigt Aldrig blivit blöt i min, hur blöt jackan än blir!
    det låter bra positivt om det finns till vuxna för då kan man liksom känna på materialet själv och få ett hum om hur barnen har det + att man kan vara ute och leka med dem också
  • lindalake

hmm, blöjhink. kom att tänka på den där blöjhinken man får i babyproffsen/babylands pamperskartong när man väntar barn. Finns det refill till såna på Gekås? annars får jag nog kasta den för de är svindyra! och inte fasen räcker de länge heller (fast det luktade iaf inte bajs i badrummet)

• lindalake
    Krabbolina skrev 2010-07-12 22:06:52 följande:
    det luktar inte bajs om man lägger bajsblöjorna i hundbajspåsar och knyter dem.
    jo, faktiskt så gör det det. jag har provat både icas plastpåsar, fryspåsar och hundbajspåsar och det luktar blää. får fixa en bättre hink tror jag självstängande lock är smidigt
Svar på tråden Gekås vol 14