• maggan75

Gekås vol 14

jenniebebisimars skrev 2010-04-05 11:43:32 följande:
    På lördag åker jag & en kompis till Ullared ååå vad denna vecka kommer gå saaaakkktttaa.... Jo min tjeja hon börjar hos dagmamma nu i maj...Då är hon 1 år & 2 månader...Tänkte höra lite med er...Regnkläder på Gekås...Erfarenheter...bra, dåliga?Är de stora i storleken...Overall eller 2 delat?Sedan tänkte jag på stövlar...Köper ni det på skoaffären åxå...Skor överhuvudtaget är det bra pris på barnskor på skoaffärem vid Gekås...?Alla tips mottages tacksamt på vad man kan behöva mer hos sin dagmamma...Jo förresten...De kommer visst ha gymnastik 1 gång i veckan med...Ska man köpa shorts & t-shirt till henne då eller ska hon ha en sådan "badräkts modell" (hoppas ni förstår vad jag menar )
    På tösens dagis (hon är 4 år) byter de om och duschar  efter röris / gympa  min tös har shorts och t-shirt men en del har gympa dräkt så det är nog efter eget tycke ..... men du kan ju kolla med dagiset om de byter om .......
  • maggan75
    prickigkatt skrev 2010-04-05 15:30:18 följande:
    Har de mammakläder på Gekås?
    Ja det har de
  • maggan75
    prickigkatt skrev 2010-04-05 20:46:21 följande:
    Vad är lurvisar för något?
    jackor som är lurviga ......
  • maggan75

Smultron du som är där jämt Har du sett vad den stora runda  gungan kostar ???

Är det ngn annan som sett den kan ju  ni med svara naturligtvis

• maggan75
    Bubblan2 skrev 2010-05-24 21:43:47 följande:
    Såg 599:- i bloggen...
    Tack då var den ju inte billig det kostar den ju i leksaksaffären
  • maggan75
    Smultronhjärta skrev 2010-05-25 16:33:24 följande:
    Jag har ju ingen aning om vad det kostar på andra ställen men jag kan säga att den på Gekås är riktigt snygg! Om en gunga size mega kan vara det
    Snygg och snygg men roliga  
  • maggan75
    Smultronhjärta skrev 2010-05-25 19:32:51 följande:
    Ja jag ville också ha en(till mig själv egentligen även om jag sa att sonen nog skulle gilla den)men maken sa blankt nej..han känner sig fru lite för bra
    Haha vi är överens om att köpa en i varje fall ...sen lär jag väl slåss med ungarna 
  • maggan75
    dazazz skrev 2010-07-08 18:37:57 följande:
    frågade innan men det försvinner ju så snabbt i den här tråden :)

är det någon som vet om de har billiga dammsugare på gekås och vad de kostar i så fall?
    Min kollega på jobbet  hade köpt en dammsuare  där kommer inte ihåg vad hon gav men bra pris på en  bra dammsugare det var ett känt märke
  • maggan75
    lindalake skrev 2010-07-30 11:12:15 följande:

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

Vi har alltid haft fodrade regnkläder tillbarnen under höst och vinter  och de har aldrig blivit blöta i ärmarna.
    och min tös bor verkligen i vattenpölarna
  • maggan75

Är det ngn som vet vad  lampan i bloggen kostar ??
    Ska förhoppningsvis  dit nästa fredag

Svar på tråden Gekås vol 14