• Rocktroll

Gekås vol 14

"Dagisvantar" mena jag självklart iom att jag inte vet vad regnvantar är :P

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Rocktroll
    Smultronhjärta skrev 2010-03-26 10:42:18 följande:
    Jag gjorde likadant-köpte vita rullar på Hornbach
    En jäkla tur jag kika in här för kollade efter kakeldekor på gekås idag utan resultat och har inte ens tänkt på att Hornbach har sånt...min man jobbar där :P
  • Rocktroll
    Smultronhjärta skrev 2010-03-27 22:00:15 följande:
    Regnvantar är enligt mig fodrade vantar i galon medan dagisvantar är Gekåsvarianten som kallas just "dagisvante" (som btw inte är helt vattentäta men ändå bra)
    Ok bra att veta :) dottern har ju inte börjat dagis än så behöver inga high tec än så länge bara något bättre än bomullsvantar i vätan.
  • Rocktroll
    maggan75 skrev 2010-03-27 22:03:14 följande:
    Nä verkligen inte vattentäta det kan min 4-åriga tös skriva under på ...hon bor i vattenpölarna
    Haha det ska kommas ihåg för ska och handla dagiskläder i sommar då dottern börjar dagis i augusti :)
  • Rocktroll
    Shoppingtokig skrev 2010-03-27 23:06:32 följande:
    Jag har en bild i mitt galleri på regnvantar & sydväst från Ge-Kås som kan vara bra att ha till förskolan i augusti - Tips från förskolläraren
    :)..såg att du hade skaloverall och fleeceset i ditt bildgalleri som jag köpte igår. Något du som funkar bra på dagis tycker du? Lär ju åka ner och shoppa ALLT av värde som kan behövas innan dagisstart för vi bor så nära. Då får alla kunniga komma med tips ^^. Hon får ju inte ens ha sina vanliga kläder på dagis för mannen för han vill inte att något förstörs eller tappas bort, så en hel garderob lär inhandlas.
  • Rocktroll
    Simben skrev 2010-04-07 09:37:35 följande:
    en liten fråga om nån vet...regnskydd och myggnät till deras shoppingsylky den som ligger på runt 500 kronor..vet nån vad dom kostar?och är dom i färgen svart?tack på förhand!!
    Köpte regnskyddet för bara någon vecka sen...69 eller 79 kostade det då iaf. Det är svart och passar utmärkt på min sulky :)
  • Rocktroll
    Theina skrev 2010-04-07 18:38:42 följande:
    Söööta bebis-klänningar i gekås-bloggen
    En sån köpte jag till dottern förra veckan :D hon är sjukt söt i den vita <3
  • Rocktroll
    elinile skrev 2010-04-08 14:15:31 följande:
    Ok! Hm, undrar om jag ska våga chansa på en 86a... Jo, men jag tar den!! Hon får ha den till hösten om inte annat. O skulle det va så att det hänger en 80 där på fredag, om någon lämnat tillbaka eller så (ja, lite långsökt, men man vet ju aldrig... ) så kan du köpa den med! Om det är ok...? Tusen tack för hjälpen!! Inboxar du kontouppgifter så jag kan föra över pengar?Du som verkar ha stenkoll, vet du vilken storlek de lila jackorna m blommor på börjar på? Vindjacka, fanns även i rosa tror jag o det fanns byxor till. Var någon som visade en bild här för lite sen eller om det var i bildtråden... Du såg inte om det kommit in svarta överdragsbyxor igen förresten?
    Hur gammal är din tjej? Jag har en 86a till min tjej som snart är 1 och hon är liten. Sitter inte sjukt stort på henne :)
  • Rocktroll
    julias mamma81 skrev 2010-04-19 15:27:36 följande:
    Jag har en superdum fråga. Kan man ställa ner en emmaljunga liggdel (citykorg) i Gk.s kundvagnar. Skulle vilja spara platsen i bilen till varor istället för en komplett barnvagn...
    Finns ju kundvagnar med babysits :)
  • Rocktroll
    AkoKola skrev 2010-06-09 12:04:43 följande:
    De hela dräkterna som finns tycker jag är rätt små i storlekarna, köpte en röd Hello Kitty till min dotter i storlek 86/92, hon har 80 i alla andra kläder så jag tänkte att det skulle funka bra.
    Men när vi provade den så är det precis att den passar.

Hade läst innan (här på familjeliv) att de var stora i storlekarna, men när jag tittade på dem så tyckte jag att 74/80 såg lite litet ut, och det stämde ju.
    Kan vara att de tvådelade är större?
    Vi köpte 2 delat med hello kitty och den är gigantisk. Får sätta in resår till tjejen så hon kan ha shortsen och hon kommer kunna ha det nästa år med. Nu har hon annars storlek 8p och vi köpte 74/80.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Gekås vol 14