• Snuttjulla

Gekås vol 14

amalie79 skrev 2010-04-10 11:05:14 följande:

Jag har också min året om! :D Ett väldigt bra köp om jag får säga det. Min sambo tycker att den är väldigt lik peak-jackan...
  • Snuttjulla
    Snuttjulla skrev 2010-04-10 10:42:45 följande:
    NÅN som ska dit imorrn? som kan ta emot en beställning? var där igår, men det jag köpte var för litet...  Annars måste jag göpa ett mycket fulare regnset till min son...
    Eller så snart som möjligt, förstås!
  • Snuttjulla

Snälla nån, börjar få lite panik, är det ingen som ska dit snart som skulle vilja handla åt mig, det jag köpte passade inte i storleken!!! {#lang_emotions_cry}

• Snuttjulla
    Bubblan2 skrev 2010-04-11 14:12:07 följande:
    Kolla Gekås bytesregler på hemsidan.Funkar mycket smidigt att skicka med posten!
    jo, var inne ett tag på det, men sen bestämde jag mig för att använda byxorna, som passade precis, och spara jackan till lillasyster, så jag vill ha en till!
  • Snuttjulla
    våren1987 skrev 2010-04-11 01:02:12 följande:
    Inte så snart kanske men skall dit nu den 25 =)
    om jag inte hittar nån annan som kan köpa tidigare, skulle du vilja kolla en sak åt mig då?
  • Snuttjulla

smultronhjärta, får man vara så fräck att fråga när du ska dit nästa gång? Och om du isf skulle vilja kolla efter ett regnset åt mig?

• Snuttjulla
    elinile skrev 2010-04-13 09:35:10 följande:
    Någon som testat det 2-delade pick-a-boo setet på riktigt? D v s i regn och rusk... Funderar på om jag kanske kunde sälja galonsetet...
    jag har det, och jag är såååå nöjd. Nu köpte jag ju visserligen mitt i fredags, men det åkte på direkt när vi kom hem, och barnen var torra och varma hela helgen efter att ha haft dem på. Riktigt nöjd, över förväntan faktiskt. Svägerskan kör mycker pop, och hon jämförde deras liknande set, som  går på över 1000, och det är väldigt likvärdigt! Det blåser rätt rejält här idag, men barnen verkar inte märka det, och mina barn är rätt kräsna för vind och kyla.
  • Snuttjulla
    annavia skrev 2010-04-13 21:22:44 följande:
    Fanns det många färger och storlekar att välja på?
    jag tror att de började på 86, kan ha varit mindre, och så vet jag att de åtminståne fanns i upp 128, tror jag såg större men törs inte lova.
    Jag har köpt starkt rosa, och en jättesnygg turkos-blå, fanns även i stark grön färg som var jättefin. Tror lila, och svart också fanns. Ska se om jag kan lägga upp bilder på mina ikväll så kan du kanske få se.
    Nämnas ska också att de är lite små i storlekarna, eller precis, hur man nu vill se det. Min dotter brukar ha 116 i kläder, och hon har 128 i sitt set, för att hon skulle kunna växa och ha i höst tänkte jag, men det ser inte alls för stort ut. därremot sonens, där är jackan för liten, trots att det är den storlek han brukar ha. så där använder vi bara byxorna, och så har jag hopp om att få ett nytt set via bud.Ska du köpa, köp alltså en storlek större än vad du tror!
  • Snuttjulla
    Vallie skrev 2010-04-13 21:28:41 följande:
    någon som vet att det finns täcken (alltså till en vanlig 90-säng) finns dun eller annat? pris? någon som vet om kvalitén är bra? bättre eller sämre än ikea?
    jag har ingen aning om gekås täcken, men det jag kan säga om ikeas täcken är att de är värdelösa. De verkar liksom inte ha rätt mått, för att passa i påslakanen. Så vad som helst måste vara bättre än dem. (sen är de ju varma, men vad sjutton hjälper det när de bara åker och lägger sig i en höpg i påslakanet, eller glider ur...)
  • Snuttjulla
    Ruso skrev 2010-04-14 14:17:57 följande:
    Någon som vet hur skalsetet är jämfört med typ FIX och Pop?Min ena dotter är typ 118 lång och har FIX i 116 som är på gränsen nu, minsta dottern är 102 (+) lång och har Pop i 104 som är på gränsen.Skall man köpa 110 och 122 eller 116 och 128?Någon som vet om det finns kvar i rosa, lila eller grönt i dessa storlekar?
    verkar som om de är som mina två, äldsta är runt 116 och hon har 128 i sitt skalset, och sonen är 106 och han kan inte ha 104, (köpte, men det var bara byxorna som passa) så jag hoppas att jag får tag på 116 till honom, så han kan ha den jackan, och byxorna, för han är större upptill!
Svar på tråden Gekås vol 14