• t0va

Gekås vol 14

Åh, tackar för alla tips. Matningskedar hamnade på inköpslistan och ta med dricka. Jag är galen i giraffer så det blir inga problem att hålla mig till giraffkläderna ;) Har redan fått 2 begagnade plagg av vänner från ullared, eller jag misstänker att de kommer därifrån eftersom det är giraffen på lappen.

Skor ska jag tipsa svägerskan om, sitter i rullstol själv men jag har en skön och mjuk dyna istället så rumpan håller sig glad hela långa dagen :D

Får väl se om vi blir frälsta efter resan, mina släktingar brukar åka ner några gånger/år och bunkra tops och näsdukar, de är helt sålda på ullaredskonceptet.

• t0va
    Bubblan2 skrev 2010-05-17 22:45:54 följande:
    Va det du som skulle ner samtidigt som jag, runt 21 juni?
    nope vi åker ner på torsdag om allt går som planerat, jag är på besök hos mina föräldrar just nu så det är kanske 30mil närmare nu så då tar jag och passar på. Inte för att jag tror att jag med reskostnaden tjänar något på slutet ändå men det är inte hela världen, blir nog roligare än att gå i samma affärer i stan hela tiden.
  • t0va

En fråga till... de öppnar ju 8 på torsdag är det smart att vara där då eller är det lite skit samma när man kommer på förmiddagen? Vi har ca 2.5timme att åka dit och jag känner inte riktigt för att åka innan ens katten vaknat på morgonen ;)

Det ska i alla fall inte regna så stå i kö har vi inget större emot.

• t0va

och jag åker imorgon, trodde att världen typ gått under förut. Datorn vägrade starta och sambon visste inte vad det var. Jag har inköpslistan på den, tyckte han kunde maila mig mitt utkast som låg på en hårddisk hemma, jag är 35mil bort, men då funkar inte internet hemma... blev rätt ledsen då, men ett sista försök med datorn så startade den, vet inte riktigt vad jag gjorde men nu kom jag åt min lista så jag har mailat den till mig själv och lagt på ipoden. Lugnet är tillbaka. Jag hatar sambons dator, lånade ut min till honom... det gör jag aldrig igen.

Har bunkrat upp inför resan och kl7 kommer svägerskan, ska bli spännande att se om  vi överlever. :)

• t0va

Nu är jag hemma igen från dagens besök, det blev endel fynd, tyckte inte det fanns så jättemycket babysaker, men fick endel köpt. Höll mig inom budgeten också trots att jag köpte kläder åt sambon som inte stod med på listan så även sambon är nöjd.

Bästa fyndet spontant var batteriladdare för 129kr eller vad det nu var, vi har kikat länge efter en ny men tyckt att de varit så dyra.

Blev även ett besök på Ikea i Göteborg påväg hem, så en lyckad dag. Nu är det inte så mycket som är kvar att fixa till bebisens ankomst och det blev bra mycket billigare än jag befarade.

• t0va

Idag var det inte mycket folk alls, nu har jag bara varit där en gång tidigare när jag var 10år men det kändes inte som om det var så mycket. Ingen kö in och ingen kö egentligen ut heller. Tack för tipset om att titta på vart kassorna var, vi hittade en som nästan var tom lite längre ner och in i fållan :D

Störst kaos var det vid livsmedel och parfym men vi var mest intresserade av godiset där så det gick fort. Blir helt klart en resa igen, kanske med sambon så han kan testa kläderna också, men mer inköp av barnkläder. Nu köpte jag bara för första tiden.

• t0va
    Kinne79 skrev 2010-05-21 12:57:05 följande:
    Äntligen är det dags att åka ner till Gekås vi stannar lör-mån, tanken är att jag ska köpa på mig mycket i bebisväg men vart lite orolig när jag läste t0vas inlägg att det inte fanns så mycket nu i veckan.  Har ni några tips på vad man inte får missa i bebisväg och upp till året ungefär? Har tänkt köpa på mig saker som behövs det första året (har långt till Gekås)  Något man kan hoppa över? Är torra tvättlappar prisvärda? Lillegården eller vad de heter.
    Dem får ju in en massa hela tiden så det fylls säkert på. När jag var där så fanns det tex. inte plastad frotte och endel sådant men det var gott om nappflaskor, sängkläder till kanonpriser och kläder. Speciellt om man är förtjust i barbapappa. :)

Amningskudden tycker jag är ett kanonköp, tog den med små kulor i och inte vadd. tittade igår på babyaffären och det skilde ca 300-400kr i pris.

Har man djur så fanns det lite saker i djuravdelningen, svägerskan hittade ben till hunden och jag billiga matskålar till kaninerna. Jag tyckte inte att godiset och dvd-filmerna var billiga.

Kläder till större än nyfödd var det så gott om att jag inte ens orkade titta, mitt mål var ändå bara att köpa för den första tiden, så där kan du nog göra väldigt mycket fynd. Själv vill jag åka tillbaka i höst/vinter och handla kläder åt liten när den växt aningen mer.
  • t0va
    livet med barn skrev 2010-05-21 21:37:41 följande:
    finns det snuttefiltar på gekås? sånna där med t.ex. pingus huvud och sen "tyg" resten liksom om nån fattar? =p det är liksom tygbiten som är "kroppen"
    jo, en blå, en rosa kanin och en beige med nalle har jag för mig att det fanns. Köpte en blå kanin, den är jättemjuk. Sammlar på teddykompaniets giraffsaker men bebis får en egen filt ;)
  • t0va
    Kinne79 skrev 2010-05-25 21:09:32 följande:
    Ville ha giraffmärket men hittade inga utan fot, missade jag dem eller har alla giraffisarna fot?
    jag hittade en giraffis utan fot, blev en med och en utan när jag var där förra veckan, var en med små får på.

Instruerade svägerskan om att vi letade kläder med giraffmärket och sen hade snabbkurs i villka storlekar som behövdes. Hon hade noll koll på barnkläder ;)
  • t0va
    törnfågel skrev 2010-06-25 21:17:32 följande:
    Jag har aldrig varit i Ullared, men nu under semestern så ska jag och en kompis (som inte heller har varit där) ta en tripp dit för att kolla in stället. Ni som är erfarna, har ni några bra tips till rookies som oss?? Hörde av en annan kompis att man inte kan lämna sin kundvagn obevakad för att folk snor den då, är det verkligen sant??
    Våran blev inte snodd, var där med en vän för några månader sedan. Men sköna skor, något att dricka, inköpslista och gott om tid är ett bra tips. 

Sen fick jag tips om att toaletterna på insidan var fräschare än de som fanns ute och det stämde. Kassorna längre ner var det inte någon kö vid och endel kassor låg längre ut så kolla noggrant vart kassan är och hur lång kön är. Det tipset gjorde att vi slapp stå i kö, var bara att gå rakt igenom :D

Märkte också att om du ska köpa kläder och inte kan prova eller ska köpa åt någon annan så kan det vara bra att ha mätt kläderna innan och sen ha måttband med dig. Jag köpte shorts åt sambon men det var svårt att veta villken storlek xl var i verkligheten, så jag hade mätt hans byxor och jämförde.  
  • t0va

Innan min lille föddes så shoppade vi loss på gekås, fanns endel kläder men inte så mycket. Hur ser det ut med kläder när de är lite större typ 6månader och uppåt? Funderar på om det är värt att ta en tur efter årsskiftet, han är 3månader nu. Vi har en massa kläder även i större storlek men det saknas pyjamaser, strumpor, ytterkläder. 

• t0va

Säkert en fråga ni svarat på hundra gånger, men när brukar vinterkläderna komma in? Ska ner till de trakterna i augusti och funderar på ifall det kan finnas något redan då. Skulle inte vara helt fel att shoppa lite inför sonens förskolestart. 

• t0va
    Smultronbaby skrev 2011-07-05 18:36:26 följande:
    Det fanns redan overaller och vantar när vi var där i helgen.
    Camilla D skrev 2011-07-05 17:22:29 följande:
    Finns det mindre kompisgungor? Letar febrilt efter en sån, Cheapy har haft men de verkar har utgått ur sortimentet.
    Fanns, om det är en sån där i plast du menar och man kan sitta 2 st på ?
    Kostade 99 kr
    kalasbra, då lär det ju finnas i augusti också. Åkte dit för 1år sedan och shoppade saker inför bebisens ankomst och nu känns det läge att åka igen för att få lite förskolekläder. :) 
  • t0va
    KattenKorven skrev 2011-07-05 22:15:56 följande:
    t0va: vad köper du inför förskolestarten? Jag har också en som börjar i augusti. Och jag ska nog ner till gekås en vända till i sommar.
    Hade mest tänkt kolla in regnställ, stövlar och andra utekläder typ overall och jacka inför hösten och vintern. Kläder har han redan för det har jag köpt begagnat så det är lekvänligt inte gör något ifall det går sönder men just overall och regnställ har jag inte hittat något bra och där kan jag tänka mig köpa nytt. Kanske även lite sockar ifall de har något med halkprickar under. 

Vill ha dubbla uppsättningar så vi slipper släpa fram och tillbaka och det vi har är rätt så fina plagg jag inte gärna vill ska försvinna eller bli nedkladdade av allt som nu kan hända.

Sen tänkte jag kolla lite födelsedagspresenter också åt honom.  
  • t0va

Vet ni om det finns vettiga sockar i stl. 20-21 som inte har halkpluttar? Vi köpte babysockarna till sonen när han föddes och de var kanon men nu letar jag efter något som inte har halkpluttar och det är skitsvårt att hitta till vettigt pris. 

• t0va

Svärmor ska till ullared på fredag och jag undrar om någon vet ifall de har springcykel/balanscykel där, en vän köpte en kettler 10" för något år sedan.

• t0va
    vivi85 skrev 2012-03-05 22:39:34 följande:
    Balans cykel såg jag igår
    kanon, vet du vad det var för sort, en sånhär kanske

Ska se om svärmor kan ta sig en kik då om hon nu inte går vilse ;)
  • t0va
    dazazz skrev 2012-03-06 08:04:47 följande:
    Jag undrar också om trehjulingar... Ingen som vet?
    jag fick svar från en annan att de hade 3 olika trehjulingar för någon vecka sedan.
Svar på tråden Gekås vol 14