-
Det finns stolar som en lång 2,5 åring passar i. Vi har en lång son som i dag är 5 år men han åkte bakåt tills han var 4 år. Eller vi bytte ca 1,5 mån innan....men att hellre lite böjda ben än en knäckt nacke...............!!kattengustav skrev 2010-06-20 17:43:50 följande:Jo, det kan dom. Hon sitter med knäna uppe vid hakan när hon sitter bakåtvänd. Men du vet ju inte hur vårat barn, bilstol och bil ser ut. Men det är din egen åsikt, sen har vi en annan åsikt som lever med barnet varje dag. -
Jo, det har med åldern att göra. Det är rek att barn ska åka bakåt så länge som möjligt MEN att tidigast vända dem framåt vid 4år. Då beräknas deras nacke osv klara påfrestningarna som tex en krock.kattengustav skrev 2010-06-20 17:49:33 följande:När barnet växer så att huvudet är högre upp än stolen så är det dags att byta stol, det har inget med åldern att göra. I vissa fall så har det det också, men stolen ger inget skydd om barnets huvud är över kanten på bilstolen.
Det finns ju massor av olika modeller av bakåtvända stolar som längre barn kan sitta i.
Kanske inte på Gekås men på riktiga barnbutiker osv.
Hur lång är eran dotter? -
Ursäkta...Men.......även om DU kör sakta o säkert så vet du ju inte vem du möter........Ni kan bli påkörda osv.....kattengustav skrev 2010-06-20 17:53:56 följande:Men lilla vän, vilken väg åker ni till Ullared? Det var mina föräldrar som köpte den om du missade att läsa det. Sen har jag 2 barn till som använder lika dana stolar och den minsta har använt sin sen hon var 3 och det har inget varit några problem. Men du vet inte hur min körförmåga är när jag kör bil. Har man barn i bilen så kör man väldigt lungt så att det inte SKA hända någon olycka. Nu tycker jag du helt har kommit ifrån denna trådens syfte. Du får väl starta en egen tråd. Jag vet många som har sina barn som är 2,5-3 år frammåt vända. -
Oj, det var billigt =)winters skrev 2010-06-21 10:36:50 följande:Det fanns massor med bra sommarleksaker, förutom spadar o dyl köpte vi en gräsklippare för 70 kr som de tar 400 kr för på Toys 'r us! :) En stor frisbee i tyg, bollar, grävskopor. Ska kika efter lite mer saker när vi åker dit om ett par veckor igen.
En pool blev det oxå för 50 kr som de tog 200 kr för i leksaksaffären, det är kul att fynda! :)
-
Nu har jag varit på Ullared =) Oj vad vi shoppade....
Om någon har en fråga så ska jag försöka att svara...
För info så fanns inte vinterkläder till barn när vi var där, de skulle komma in i slutet av förra veckan och om 2 v en till lev. -
Men det skulle komma in en del vinterkläder i slutet av förra veckan samt om två veckor, så du kan säkert hitta nått =)Puman78 skrev 2010-07-04 22:25:09 följande:Åh, jag som hade hoppats på att få shoppat vinterkläder till dottern på onsdag eller torsdag när jag ska dit,
men som tur är ska jag ju vara nere i krokarna i 2 veckor så de hinner kanske komma in. -
haha...jag vet inte om jag är otydlig eller2barnsmorsa skrev 2010-07-05 11:57:34 följande:Vinterkläder om två veckor..suck jag som ska dit på Tisdag nästa vecka...grrr
Men som jag har skrivit ovan så skulle en leverans komma in i slutet av förra veckan samt om ca 2 v. Så alltså finns det en omgång vinterkläder där nu =)
-
Barbapappa finns det rätt mycket av.......Alfons vet jag tyvärr inte..MajMamman08 skrev 2010-07-06 18:20:39 följande:Finns det mycket barbapappa och alfons åberg på gekås?? -
Jag var där för 2 v sedan och då var det en ringlande kö vid öppningstid, men vi var inne på 5-10 minuter. Även den dag då det var nypremiär..sarsparis skrev 2010-07-17 21:28:24 följande:Planerar att åka till ullared på tisdag, nån som vet hur köläget är just nu, vi tänker att vi är där runt kl 14. Att det är mycket folk är vi beredd på, men kö orkar vi inte med.
Nån sm vet om sportbaren har öppnat? Har bara hört talas om den, att gubbarna ska kunna kolla sport och ta sig en öl.......det är enda sättet att få med gubben....
Sedan så såg jag då inga mer köer under dagen. Kön till kasan var ca 3-5 minuter.
Baren finns inte än, skulle nog öppnas i Sep om jag minns rätt, tyvärr..gubbarna får äta renklämma o kaffe =) -
Vetekudde finns för 49 kr, matta vet jag dock inte =)eelina skrev 2010-07-19 21:44:08 följande:fanns ryamattor som inte va runda me? nån som vet pris på dom?
och vetekudde!? har dom d?
-
Viking Gore Tex skor är de bästa skorna tycker jag...Då räcker det med ett par skor...dom håller tätt och foten varmt.Bambusa skrev 2010-07-22 01:56:57 följande:föresten hur är barnoverallerna i värmen? alltså hur mkt kyla tål dom? vi hade ju en väldigt kall vinter... å vad ska man ha på fötterna åt dom då? min gick knappt i vintras så då hade hon fårskinnstossor i åkpåsen..
hon har ärvt mina extrem-kalla fötter 
Finns på sportaffärer samt vissa skobutiker. Kostar runt 700-1000 kr men helt klart värt........ -
åhhh gör det? Vad kostar dom där då?Smultronhjärta skrev 2010-07-22 09:21:21 följande:Håller med! Viking är outstanding..Dock finns de till bättre pris på Sko-Boo i Ullared
Sko-boo vart ligger den butiken, jag såg bara skokanonen eller vad den nu heter.... -
Aha, var det den butiken alltså...jag såg att det fanns en skobutik men var aldrig in där....Elisabeth89 skrev 2010-07-22 09:48:25 följande:Det finns en skylt ovanför ingången till Skoo-boo så du lär inte missa det om du kikar på den gula byggnaden till vänster om gekås-entrén... Bredvid Guld & Silver. -
ja, hur ska man förklara....POP har ju skalkläder som är väldigt populära.Nikaz skrev 2010-07-23 10:47:26 följande:Vad är skalkläder? Någon som har lust att förklara
Har förstått att det är bra att ha när barnen går på förskola, stämmer det?
Det är lager på lager kan man säga...jackan/byxorna är tunna men oftast vatten o vindtäta...själva skal jackan passar bra på våren o tidig höst. Sedan när det är kallt kan man ha fleec kläder under...vid väldigt kallt funkar det med underställ samt fleeckläder + skalkläderna. -
Ni som har haft skaloverallen, är det ett bra plagg för en ca 15 månaders?
Någon som har den turkosa fr Lindex?
Jag hade en POP skaloverall när han var liten bebis men då låg han ju bara i vagen, hade fleecekläder under när det var kallt... -
Tänkte du använda kupongen som är "aktiv" nu, den med 30%?Smultronhjärta skrev 2010-08-19 08:47:58 följande:Japp-flera varianterDessa material brukar vara att föredra när man är ute efter kläder som ska stå emot vind,andas och klara väta.Mysaaan skrev 2010-08-18 23:19:40 följande:hur är deras overaller??! vad innebär finetex/protecmaterial??! står de emot väta o kyla bra?
Jag själv köper inte vinteroveraller på Gekås då jag föredrar Molo och Reima men jag var på väg att köpa en extraoverall när jag var där sist tills jag såg att det stod vattenavvisande. Vi behöver tätt och hög pelare.
Mitt bästa tips är att om man ska ha en billig men skaplig overall är att köpa en Friends som har fått bra omdömen i flera tester..Lindex vinteroverall blir även den billig med kupong-en sådan extraoverall ska jag köpa
Blev osäker om man kunde använda den på en overall när det stod "valfri modevara" -
Ok. Tack =)Bubblan2 skrev 2010-08-19 10:29:44 följande:Funkar utmärkt!
Har redan köpt en annan overall...men kanske ska lämna tillbaka den då och utnyttja rabatten =) -
Det finns Fix och Bames overallen. Har haft båda till sonen och båda är bra, hade nu senaste Fix.Bubblan2 skrev 2010-08-19 12:49:44 följande:Fix:s overall om jag fattat det hela rätt. -
Have fun =)Katrin76 skrev 2010-08-20 21:24:13 följande:Jag ska till Ullared i morgon! Utam man och barn... Kanonkul