• Tessou

Gekås vol 14

Bubblan2 skrev 2010-09-29 21:28:29 följande:
    Ja, ta måtten på honom och ta med måttband.
    Storlekarna är väldigt olika beroende på märke men min erfarenhet är att de flesta märken är ganska bra i storleken förutom Walking babys pyjamisar, de är små i storleken.
    ....tänkte jag skulle rita av hans fötter också i kartong å ta med å testa lite...
    Vad har de för märken på skor i butikerna runtomkring?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Någon som vet om de har nå slags bilder med fordon, figurer eller liknande som man kan fästa på fönstrena?
    Kommer inte ihåg vad det kallas.....

Undrar även om de har dekorationer, som man kan sätta fast t.ex på skåpluckor eller liknande?

ELIAS 090326
  • Tessou
    gewjyn skrev 2010-10-13 06:37:54 följande:
    Fastisar heter det De hade ganska gott om när jag var där i fredags, men jag kommer inte ihåg om de hade bilar. jag köpte bl a med Bamse och hästar.
    Fastisar?? Vilket fult ord....... Vet du om de hade med julmotiv också?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    LillaLoppanT skrev 2010-10-17 21:18:14 följande:
    Jag ska åka ner på fredag. Tror ni att det är bäst att försöka vara där vid niotiden, eller vid 13.30-tiden? Kömässigt alltså.
    Då kanske vi ses där?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Dum fråga kanske, när allt redan är så billigt..... Men funkar rabattkuponger där?
    Jag tänkte om jag kunde använda de, om nu mitt hårschampo (Glow, grön flaska) finns där...

ELIAS 090326
  • Tessou
    Bumblebina skrev 2010-10-17 21:37:58 följande:
    Jo, vi var också där igår och det var helt hysteriskt! Har aldrig sett så långa köer för att komma in. Kön ringlade sig runt hela området i kringelikrokar... Var nere vid 10 och drygt två timmar senare kom vi in på gekås... Väl inne gick det knappt att komma fram någonstans, så jag gjorde endast det jag skulle och hade på min lapp och ställde mig sedan i kassakön. Det tog ändå närmare två timmar med min korta lista...

Fast ska man se nåt positivt med eländet, så vill inget av barnen med till Ullared igen! De har tjatat i ett par år om att de vill följa med, men efer igår så var det blankt nej. Så i fortsättningen får jag åka själv! Lugnast så... Dessutom, med snart fem barn så är liksom mina två Ullaredsresor om året liksom mina dagar med egentid som jag ser fram emot mer än julafton. Så inte är jag ledsen om det får lov att fortsätta vara så.

Fick iaf köpt det som jag i mitt dumsnåla tillstånd lät bli för en månad sen när jag var där. Barbapapa musikmobil, spjälskydd, skötväska, extradyna till matstolen, DVD-boxar (Pang i bygget, En himla många program, En cellsam historia) och lite mer baby-kläder bla. Tyvärr fanns inte det start-paket som jag köpte förra gången kvar. Det var verkligen kanonkvalitet på det, så jag hade tänkt köpa ett till.
    Åh, jag har också hela serien av en cellsam-historia!! Såå underbar!!!!!!! Hjärta
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Bumblebina skrev 2010-10-17 21:43:31 följande:
    Ja, jag har länge letat efter den på, ja vad ska man säga, "mindre lagliga sätt", men inte hittat den. Så jag blev så glad när jag hittade den på gekås! De hade också "Det var en gång..." och "Det var en gång... Rymden". Men min favvis är just En cellsam historia...
    Min med! Jag har dock på VHS, lite gammaldags kanske - men samtidigt är det kul att ha originalen..
    cdon.se/search&category=1769
    ELIAS 090326
  • Tessou

Finns det H&M där i området?
    Söte på ''hitta butik'' på hm.se men det stod inget under Ullared iaf.

ELIAS 090326
  • Tessou
    carinaekvall skrev 2010-10-18 06:33:09 följande:
    På fredag bär det iväg!!! Ullared hela helgen!!! undra om det blir massor med folk.... helgen innan löning... 
    Vi ska också dit då... hoppas det inte är för mycket folk...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    carinaekvall skrev 2010-10-19 20:05:11 följande:
    Dock är det värst nu, precis innan jul! räknar med massa folk, dock ä vi där fredag efm till söndag!
    Jo jag vet.. men man kan ju hoppas!
    Thuleslapper skrev 2010-10-19 20:04:49 följande:
    HM finns inte på Ullared.....
    Synd... men tack för svaret.
    ELIAS 090326
Svar på tråden Gekås vol 14