• Ruso

Gekås vol 14

Älska Livet skrev 2010-08-10 21:48:35 följande:
    Fast Lindex var ju inte vindtät, bara vattentät, och sen tyckte jag att den kändes mycket mindre slitstark än GeKås. Men jag köpte den ändå. Hoppas jag kan hitta en på GeKås i höst som är vindtät oxå!
    Fast vindtät är den nog ändå tror jag, det är mer att den kanske inte andas som blir skillnaden. Men, den känns ändå inte som om den skall bli varm så att barnet svättas tycker jag. Och den tål torkskåp!

Men med lindex vet man inte alltid funktionen, ibland har det ju stått vattenavvisande på saker som är vattentäta osv, kanske andas den ändå?

Jag vågade inte chansa att hitta på gekås, så jag har denna i höst, så får jag köpa ny till våren eller nått.
  • Ruso
    Älska Livet skrev 2010-08-10 22:12:27 följande:
    Jag tänkte så oxå, att den måste ju åtminstone vara lite vindtät (även om det inte står på lappen) så den blir lagom att ha med fleece under innan vintern drar igång.
    Dottern älskade den iallafall. Mycket smidiagre att springa runt i än i ett galonställ! Skulle vilja ha en overall till att ha på fsk men hittar jag inte på GeKås får det väl bli en Lindex till!
    Jag har ju tvådelad skaljacka + byxa från gekås som fortfarande passar, och en extra skalbyxa som jag köpte i lördags, så han klarar sig nog... Kanske borde använda overallen hemma, den är ju så fin i färgerna Men är ju skön på dagis också förståss... Hade ju en turkos från gekås i våras, men den sprack faktiskt i den tejpade sömmen, så jag fick reklamera
  • Ruso
    Älska Livet skrev 2010-08-10 22:43:40 följande:
    Sitter och velar på om jag ska ta med overallen och ha den på fsk och skippa galonkläder helt där... Svårt det här ... haha
    Jag hade bara det och inte galon i våras, men jag har ändrat mig faktistk...och hängt dit även galon. För när det är riktigt blött och skitigt så kan de använda galon så hålls overallen lite finare Geggamojja ger ju som kännt lite fläckar...
    Galon numera är ju rätt så mjukt ändå...
  • Ruso
    jenniebebisimars skrev 2010-08-11 13:55:51 följande:
    Lite OT fråga med...

Jag har köpt POP skalkläder på Tradera & Blocket till min tjej...Hon var ute i ett rejält regnoväder häromdagen...hon satt i vattenpölarna & hade minst sagt SKITKUL!

Detta set har jag tvättat MÅNGA ggr säkert har personen som haft det innan tvättat det många ggr med (eftersom det var begagnat när jag köpte det)
    När min tjeja kom in så var hon krut torr! HELT SUVERÄNT!!!

Vad jag undrar... Är alla skalkläder så här bra oavsett märke eller utmärker sig polarn på nå´t sätt...?
    Polarns är bra, och de håller säkert bättre än gekås i längden, om man har tänkt att ärva osv. Men, jag har ändå sätt att man vill ha nya och fräscha efter ett par säsonger, och polarns är skitdyra... och... i alla fall våra, blir smutsiga och fläckar som inte går bort... byxan fick min dotter en reva i... och då är de ju inte vattentäta längre. Då känns det bättre om byxan kostade 99kr och inte 799...typ...
    Och mina barn har lekt i vatten länge med gekåskläder utan att bli blöta... men jag tror säkter den vattenpelaren nöts mer, eller... den är ju inte så mycker mer än 4000 när de är nya, medan polarns är rätt så mycket högre, och då tar det ju längre tid att nöta det...

typ..

Det finns dock många märken som är som polarns ockås; reima, gneis, nanook....osv. Alla kostar skjortan
  • Ruso
    Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
    Hemkommen efter årets besök i Ullared.
    Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.

Nu till besvikelsen.
    Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?

Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
    Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
    Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?

De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.

Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
    Åh jo - det ÄR billigt... men inte allt är billigt förståss...

Schampoo som kostar ca 80 kostade 10, BArbie bil som kostar 499 fick man för halva priset, Rorri racerbil kostade 60 och den kostar 129 på Åhlens, massa skrivsaker har dubbla priset på andra ställen (inkl ÖB),  Bh jag köpte för 70 kostar på lågprisen i stan 199... listan kan göras lååååång!

Däremot är inte allt billigt, men en del saker kanske bara är några kr billigare. ÖB har ofta bra pris på hygiensaker som schampo/balsam, men ibland är gekås billigare. Smink och hudkrämer var billigare på gekås efter min jämförelse.

Men när det gäller barnkläder så är det ju så att när Lindex har halvarea priset blir det svårt att slå det... men så kanske man inte alltid kan jämföra? Har hittat strumpor för 25 som på skokanonen kostade det dubbla.....

Det är så ofta jag går och tittar i affärer och går ut utan att köpa då jag vet priset på varan i Ullared... jag slutar garanterad inte att åka dit, sparar på tusener av kronor. Däremot blir det alltid dyrare än jag tror när man kommer till kassan, men det är mer för att jag passar på och handlar mycket, man gör ju inte det på ÖB och så
  • Ruso
    luddegos skrev 2010-08-11 14:47:37 följande:
    JAg köpte ett sådant regnset till min grabb i början av juli, så visst har de funnits
    Är det samma? Var där i början på juli jag med, och då fanns inga... vet inte om de ens var kvar i maj när jag var där?
  • Ruso
    stökmamma skrev 2010-08-11 17:30:39 följande:
    allt är relativt
    va där igår och handlade för 2500:-, snabbt överslaget så skulle det gå på minst 4500 om jag skulle köpt likvärdiga grejer (utan märken) här omkring
    Dotterns hästgrejer kostade 350 och bara på ett ländtäcke "sparade" hon nästan 200....

Och vi planerade redan när vi ska kunna åka dit nästa gång (ca 70mil enkelväg )
    Med 70 mil enkelväg så kanske du inte sparade så mycket i alla fall
    Fast du fick ju resa och nöjed på köpte då
  • Ruso
    SaraKlippan skrev 2010-08-12 08:36:39 följande:
    Tänkte på det med priser...
    Det är som ni andra säger att man måste ju vara prismedveten...
    Jag köpte en skidjacka på ullared för ca 599 kr tror ja de va... Sen träffa ja min kompis som hade exakt likadan jacka... frågade om hon varit i ullared... Nej den hade hon köpt på intersport för 1500 kr! Snacka om att hon blev häpen när ja sa vad ja gett för min! Hade hon åkt till ullared så kunde hon ju köpt byxor också till plus att bensinen hade varit inräknad i det priset hon fick ge... hon hade rätt svårt för att sova den natten! hihi 
    Köpte en Icepeak jacka (eller vad det nu var) till sonen förra vintern för 899, tyckte det kändes dyrt för en jacka från Gekås och var lite orolig... tills jag hittade jackan på nätet för nästan det dubbla...
  • Ruso
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:28:19 följande:
    Förra året då jag va i v17 i v17 i april åkte vi och sen v33 åkte vi i v33, 30aug
    Undviker alltid Gekås juni, juli +halva aug sen dess!
    Helt lagom med folk slutet på aug och nu i april o maj med dottern insåg jag att vi får göra så i fortsättningen också även nu när hon är utanför magen.. åka på våren i april och sen slutet på aug, däremellan orkar man inte gå på Gekås varken med bebis i magen eller utanför!
    Det där är så olika, den gången jag har varit i den längsta kön var i mitten på maj ett år... Nu var jag i början på juli och det var inte så värst med folk, ingen kö in och ingen kö till kassan, sedan var vi där nu för en vecka sedan och då hittade vi tom parkering allra, allra närmast gekås, ingen kö och bara att gå rakt i kassan. Just det... var ju där i  juni också, början, samma sak då.

Så, det har nog lite med "tur" att göra också, och vilken dag man väljer. På sommaren är det mer i veckorna säger de själva, medan på hösten är det mer folk på helgen. vi brukar mycket åka tisdag/onsdag på hösten/våren, bra dagar, och nu var vi ju på en lördag  och i juli var vi på en onsdag.
  • Ruso
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:38:07 följande:
    Gekås har smyghöjt senaste 10åren, så nej.. är inte jättebilligt som många tror!
    Vilken affär har inte höjt priserna senaste 10 åren?

Det gäller dock att vara prismedveten så klart och inte "svälja" allt, men när jag samanliknar mycket av det jag köpt kan jag inte säga annat än att det just är jättebilligt... upptil tokbilligt för rätt mycket!
Svar på tråden Gekås vol 14