ÄlskarMina skrev 2010-06-08 09:46:47 följande:
På måndag åker vi!

Ska passa på att köpa bebisprylar trots att jag då bara är i nästan v.16, men vem vet om jag orkar åka dit innan jul som jag brukar göra. Nä, får nog passa på som sagt. Vad rekommenderar ni att man ska köpa i bebisprylar? Har tänkt: -babysitter -täcke -lakan -påslakan (-spjälskydd?) -babywatch -skötbädd -mobil till säng och vagn -gravidkläder Finns det och är det helt okej saker? Nåt mer?
Jag åkte dit och storshoppade runt vecka 20 tror jag det va, perfekt för nu kan jag knappt gå längre pga av foglossning och massa andra krämpor. Jag googlade och gjorde en gedigen lista och fick verkligen med allt man kan tänkas behöva, detta köpte jag:
Spjälskydd, lakan, plastad frotte, sängkläder
Åkpåse (jag får bebis i slutet av september)
Babysitter "vanlig"
Babysitter med musik och gungfunktion (Fisher price)
Örontermometer
sängpuckar'
Hoppgunga
Lära gå bil (lite onödigt att köpa redan men jag är en sucker för hello kittyprylar)
Babygym
Snuttefilt
Kläder
Tvättlappar, salvor, olja, tvål, våtservetter mm
Nappar, flaskor, flaskställ, flaskrengörare och sterilisator till micro
Badtermometer, näsug, nagelklippare, borste mm
Leksaker som tex bitring, skallra mm
Badbalja med insats för små bebisar
Badcape
Gipsavjutningsset
amningskudde
sängmobil
2 skötbäddar
Lite småsaker som nätkasse till vagnen, amningskupor, engångs underlägg till skötväskan, tallriksset med bestick , bäddset till vagn mm
Förmodligen har jag glömt skriva en hel del men det var SÅ värt besväret att åka dit för vi sparade massa pengar på att handla där :)
Utöver det där så har jag köpt säng och vagn begagnat och nu ska bara ha ett skötbord så är jag i stort sett klar :)
Happy shopping!