• charmmiss

Gekås vol 14

Tingeling1981 skrev 2010-11-05 00:08:52 följande:
    Ja och det var ju inte så lite personen höjt priserna innan utgångspris... Är det inte typ 10-15 000 man får tjäna skattefritt (chansar)?!...

Tur man varit på Ge Kås och känner igen priset på en del grejjer. Skulle känna mig otroligt lurad om jag handlade för dessa priser på auktionen och sen kom upp till varuhuset och såg vad de egentligen kostar... Men kanske bra rör dem som vill ha sakerna och inte kan åka dit/ inte vet att de finns att köpa där, och till vilket pris....Solig
    men hon/han är ju reggad som företagare.
  • charmmiss
    Smultronhjärta skrev 2010-11-05 09:08:27 följande:
    Ah det missade jag! Då förstår jag att priserna är lite högre
    ja, 25% går ju direkt till momsen
  • charmmiss
    charmmiss skrev 2010-11-05 09:40:07 följande:
    ja, 25% går ju direkt till momsen
    sen traderas provisionsavgift på det. blir kanske inte så mycket kvar i slutändan.
  • charmmiss
    Mela75 skrev 2010-11-05 09:42:23 följande:
    Jag vill inte ens dit..men min sambo vill dit och köpa saker till våran kommande bebis för hans arbetskamrat var där min sin sambo. Jag kan lika gärna köpa det i våran stad.. jag handlar inte på panduro och net on net intresserar  mig inte. 
    skriv en inköpslista på det ni behöver, så är det lättare o handla när man går runt o letar, så att man inte springer runt som en virrig höna. Då lär du heller inte komma hem tomhänt (hur man lyckas med det)
    tänk på att det är mycket billigare än i eran stad, ni kan ju göra något annat skoj för pengarna som blir över.
    tänk positivt o ha ett glatt humör så blir det mycket roligare o shoppa, blir nog roligare för din sambo med om du tycker det ska bli skoj  
  • charmmiss
    Mela75 skrev 2010-11-05 09:43:17 följande:
    Är det någon som vet om det i all  fall finns bpa fria nappar?? och lite brio leksaker?
    nappar vet jag inte då mina barn aldrig tog napp. men bpa fria MAM flaskor har jag för mig att de har.
    brio leksaker finns det.
  • charmmiss
    kattengustav skrev 2010-11-05 10:21:19 följande:
    Jag har sett många som varit och handlat på Gekås och köpt massa mössor, fuskpolo och vantar till barn (dom har haft hela vagnar fulla med detta) och packat ner i svarta sopsäckar. Troligtvis åker dom omkring på marknader och säljer detta dyrare sedan eller som den här personen via tradera.
    det är väl därför just de sakerna alltid är slut när jag är där.
  • charmmiss
    babyfia skrev 2010-11-07 00:10:44 följande:
     såg liknande när jag var där igår. Du vet sådana som fanns när en annan var liten, då med kasett och en mikrofon fanns nu med cd. Coolt . Vet tyvärr inget pris dock.
    Jag älskade min när jag var liten. tror tjejerna skulle gilla en sån.men skulle helst vilja ha med två mic annars blir det bråk.
    Kanske någon annan som vet vad den kostade?? en cd spelare med mikrofon.
  • charmmiss

den 20.e nov arrangerar vårat bostadsbolag en busstur till gekås. kostar bara 30kr. undrar om det ärnågon idé att åka.eller tror ni det är packat med folk.

Svar på tråden Gekås vol 14