• 2barnsmorsa
    Camilla D skrev 2011-01-25 18:37:02 följande:
    Sist jag var där fanns den, köpte en vit, är jättenöjd! Tror den kostade strax under 600. Dyna kollade jag aldrig priset på (hade en fin hemma)
    Ostbulle skrev 2011-01-25 13:47:49 följande:
    Någon som vet om där finns Bobby car släp?
    Japp, det fanns. Kollade aldrig pris då jag redan har 2 FlörtBlöjor finns inte. Men passa på att köpa tvättlappar, lite kläder, snuttefilt, lekasaker (väldigt mycket billigare där! Köpte bla en Fischer price hund som spelar och pratar, mjukis lite "abc-inspirerad" för 269 kr, mot 500-600 i vanlig leksaksaffär!) mjuka klossar, prasselböcker, skallror, speglar som man kan ställa på golvet (vika upp) Ja det finns MASSOR! Jag kan lova att så snart din bebis börjar gripa (runt 3 mån) kommer han älska sånt!
    Är du inte där så ofta så passa på att köpa en gåstol med (om ni tänkt ha en sån)
    Ta med stora plånboken Skrattande!
    tack
    Jag har en svart men en kompis ville ha en nu när jag ska ner...
  • 2barnsmorsa
    Jackie85 skrev 2011-01-25 17:26:23 följande:
    Fick på nyårsafton en liten son som nu snart är en månad gammal. På lördag hade jag och fästmannen tänkt åka ner till Ullared och shoppa lite grejer och då framförallt till lillpojken.

Jag har en lista med lite saker som jag hade tänkt köpa, men är osäker på ifall dessa saker finns och isåfall vad de kostar.

Resespjälsäng
    Babysitter
    Meleda "Calma" nappflaska
    Refillpåsar till blöjhinken "Angelcare"
    Blöjor

Förutom detta kommer vi ju med säkerhet även köpa miljoner saker till, men svårt att komma på vad som skall stå på shoppinglistan. Vad brukar ni passa på att bunkra upp med till era små?

Vi bor för övrigt i GBG så vi åker till Ullared ungefär 2 ggr per år.
    det jag bunkrade när jag var där förra året var (till baby)
    kläder
    babytops
    babyolja
    babytvål
    nappar
    "mat"skedar
    nappflaskor
    "tuttar" till nappflaskorna
  • 2barnsmorsa

hej
    jag tänkte höra om ngn vet om det finns typ frukost buffe att köpa ngnstans där nere. Hur gör ni som sover över, hur löser ni det med middag och frukost? vi vill vara VÄLDIGT bekväma...

Svar på tråden Gekås vol 14