• Ville Mor

Gekås vol 14

mamma0810 skrev 2010-10-20 21:45:18 följande:
    Vad kostar åkpåsen?
    Vilka färger finns?
    Passar nog inte att ha till en phil&ted sport ändå  =(
    Jag har en sån i min sport och i ärlighetens namn finns det nog ingen åkpåse som passar perfekt i den. Det går ju inte att vika över åkpåsen över kanten för allt tyg som är ivägen på sidorna. Vet inte om du fattade något av det där men åkpåsen sitter så bra den kan i vagnen. den släpar inte i och är lagom bred, sen går den ju tyvärr som sagt inte att fästa upptill men det överlever iaf jag
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor

Gaztongirl: Det fleecefodrade regnsetet som var andrahandssortering, har du hittat något "fel" på det? Priset var ju för bra för att vara sant!

• Ville Mor

Vad börjar overallerna (en som ska funka att ha till dagis och i snö) och regnkläderna i för storlek? Misstänker själv att det kanske kan finnas någon enstaka modell i stl 80 men att de flesta börjar på 86. Skulle behöva stl 74 egentligen men då får jag nog leta

• Ville Mor
    Lissy81 skrev 2010-10-23 19:01:37 följande:
    Två frågor:

Vilka olika märken finns det på våtservetter? Har en son med känslig hud, den sort som funkar bäst är Natusans parfymfria. Finns de, har funnits en del gånger jag varit där men inte alla...

Andra frågan, kundvagnarna med barnsits, är de bara med baby-del, eller finns det dubbla med både en sittdel och en liggdel? Har nämligen en 2-åring och en 1-månaders...
    Kundvagnarna har jag sett bild på någonstans. Om det kan ha varit i bloggen. Vill iaf minnas att de bara är med en babydel. Inte så du får plats med 2 åringen sittandes bredvid. Kan ha fel...
  • Ville Mor
    Lina S skrev 2010-10-23 19:34:06 följande:
    1 timmes kö räcker nog inte när det är lov, åk INTE dit då skulle jag vilja säga!
    Jag har bokat stuga sen länge och inte hade jag en tanke på att det var höstlov. Men jag filar på armbågarna varje kväll fram tills den 6 november då det bär av

Ni andra kan stanna hemma och åka en helg när det inte är lov, tycker jag
  • Ville Mor

Är det verkligen ingen som har en aning om vad regnkläder och overaller att leka i (inte fleece) börjar på för storlek???

• Ville Mor
    7 michelingodingar skrev 2010-10-24 20:22:59 följande:
    jag har köpt från stl 74/80 och uppåt om det finns mindre stl i regnkläder än så vet jag inte men overaller för ännu mindre finns oxå
    74/80 bode funka alldeles utmärkt! Tack för svar!
  • Ville Mor
    Peos Mamma skrev 2010-10-25 10:53:23 följande:
    Vagnarna är numrerade nu! Jag tog ett kort på mitt nummer med mobilkameran..:*S*
    Jag är så skadad att jag MÅSTE ha en vagn med "snygga" siffror. Ibland får man leta...
  • Ville Mor
    Angelicaa skrev 2010-10-26 10:00:09 följande:
    haha, tur att du inte va där igår morse isf. Alla vagnar som stod utanför tak hade frusit så folk fick knappt i sina mynt, å fick dom det kom dom ändå ingen vart för vagnarna satt fast å likaså myntet ;) så alla stod å köade för vagnar i 2 rader, då var det bara att ta en oavsett nr :P
    Hua, vilken mardröm Nästan ett värre scenario än att behöva köa in eller ut ur butiken...
  • Ville Mor
    AochJsMamma skrev 2010-10-27 20:29:36 följande:
    jag letade efter en sån till min son när jag var där sist (18 okt) och då hade de bara en med hello kitty. Minns inte priset dok. Var rätt stor.
    Hello Kitty kommer inte innanför min dörr förrän någon ber på sina bara knän!
    Tack för svaret!
  • Ville Mor

Frågar lite till...

Någon som sett Duplos tågräls? Gärna ett startkit eller hur jag ska säga och gärna modell "stor kartong"?
    Hur är det med Brio rälsen? Finns det kopior eller bara orginal?

• Ville Mor

Någon som vet vad det finns för modeller/märken/prisklass på dockvagnar? Inte en paraplysulky utan de lite mer riktiga eller hur jag ska förklara...

• Ville Mor
    Fannsan skrev 2010-10-31 18:18:12 följande:
    Nån som har prisexempel på gardinstänger? Tänkte hur mycket det skiljer i pris från ikea..
    Det var ett inlägg om gardiner och tillbehör i bloggen för ett tag sen. Kika i kommentarerna i bloggen så kanske du finner det du söker
  • Ville Mor
    MassiiMotoo skrev 2010-11-01 09:43:12 följande:
    Såg att de hade ståbrädor på gekås. Men vågade inte köpa då jag inte visste om den skulle passa vagnen.

Någon som vet om den passar en emmaljunga scooter? gör den det så får jag be min kompis som ska dit snart att köpa en åt mig..
    Emmaljunga har gjort om sin scooter nu så om du har en modell med den klassiska bromsen, en stång och inte en svart platta man bromsar med så ska ståbrädan passa...
  • Ville Mor
    Mint skrev 2010-11-02 05:45:36 följande:
    Jag kommer att åka till Gekås i morgon onsdag. Vi är tre vuxna och vi kommer på eftermiddagen, 15.30 eller däromkring. Kommer vi att få köa för att gå in? Trängas i varuhuset? Hade hoppats kunna kolla på kläder men jag tokvägrar att köa till provrum. Detta blir första gången i Ullared för mig och jag har läst mig till att det generellt är rätt okej på eftermiddagarna, men å andra sidan att det brukar vara trångt på höstlovet... Jag är alltså en sån som brukar strunta i att gå i affärer under de första rea-dagarna om det är för trångt. Är orolig att jag inte kommer att överleva en dag i Ullared (det finns dock annat jag ska köpa också så just att inte kunna prova kläder är ingen katastrof). Vad tror ni, oh Ullareds-orakel?
    Jag köar inte heller gärna till provrummen om jag inte måste. Ett tips är att sätta på dig ett tajt linne så kan du prova i butiken med det under. Byxor kommer man ju inte undan för inte står man frivilligt i trosorna
  • Ville Mor

Någon som vet vad det tar för duplotågsetet som syns i mitten på den nedersta bilden i bloggen? Dessutom undrar jag om någon sett det ännu större tågsetet och pris på det?

Svar på tråden Gekås vol 14