• Sagalin

Gekås vol 14

Bumblebina skrev 2010-08-29 16:26:33 följande:
    Kanon! Har faktiskt inte ens tänkt tanken på att det skulle kunna finnas...

Måste komma med ett tips också. Gekås "fläcksuddare". Kanongrej verkligen! Det är tvåpack med vita "svampar" som man bara fuktar med vatten och tar bort fläckar på möbler och liknande med. Dottern har haft tuschpennor som verkligen inte går bort. Sådana som det är vanlig tuschpenna i ena änden och en form av stämpel i andra. Givetsis har det råkat komma på köksbordet som jag verkligen provat ALLT på. När min mor kom stickande med de här fläcksuddarna tänkte jag väl inte så mkt om dem, men av en slump testade jag på dessa fläckar och döm om min förvåning, det funkade! Och inte behövde man ens ta i, det var liksom bara att gnugga lätt och borta var det! Nu använder jag dem på allt! När dottern ritat här och var, det är lättare att stryka med den här svampen än att sudda med suddgummi tex. Fingeravtryck på toalettdörren, gamla klistermärks-rester den funkar på nästan allt. Tror priset var typ 10:- för två stycken och de räcker länge! Inga kemikalier heller, bara vatten. Rekommenderas varmt!!!!
    De är jättebra!
  • Sagalin

Jag gjorde en hel del fina fynd igår.

Dottern fick jacka och termobyxor från Abeko, för 299kr(sista stället) Ceriserosa jacka och mörkgrå byxor
    Sonen jacka och byxor från Pick a Boo 229kr, tror de kallade det dagisställ. Turkost med svarta stjärnor på, svarta byxor.
    Jag köpte yllejackan som var med i bloggen i veckan, fast i grått och silvriga knappar. 429kr, ganska stor i storleken och mycket finare i verkligeheten!
    Det blev en hel del inköp på flickavd stl 116-122/128 och pojkavd 98/104.
    Sen lite annat smått och gått.

Jag hängde in allt i garderoberna igår men jag kanske ska ta och fota sen?

• Sagalin
    MollyMax skrev 2010-09-08 20:26:16 följande:
    Här kommer bilder på "On the peak" soft shell byxorna samt 3i1 jackan (inhandlade 6/9)

byxor: 129:-
    jacka: 229:-

Är det en vinterjacka, den ser tunn ut i armarna nämligen.
  • Sagalin
    Bellevue skrev 2010-10-11 22:52:27 följande:
    Japp, kolsyrepatroner finns i klockdisken. Kostar 179.- om man inte har pant och det är samma pris som Jula just nu. Julas ord. pris är 199.- tror jag.

Smakerna kostar 39.95
    Menar du en kolsyretub?
    Har jag med mig en tub i inbyte så köper jag en för under hundralappen på vårt Shell, kanske värt att kolla upp om det finns billigare alternativ på hemmaplan istället.
  • Sagalin
    Smultronhjärta skrev 2010-10-22 22:00:50 följande:
    FP kostar 399:- och den är klart bättre om du frågar mig!

Idag har det varit en väldigt lugn dag på Gekås för att vara fredag-sånt gillas
    Skojar du?!
    Det var ju kaos när jag var där mellan 15.00-20.00.

• Sagalin
    Smultronhjärta skrev 2010-10-23 21:03:44 följande:
    Men det gick snabbt mot slutet..personalen gick hem vid 19.15
    Övertiden som de får betala ut till de anställda borde kompenseras av den extra omsättningen....
  • Sagalin
    Sagalin skrev 2010-12-11 08:03:19 följande:
    Jag köpte en bilbana("flexitrax" kopia) på Gekås i höstas som sonen ska få i julklapp. Vet någon om den passar ihop med den riktiga Flexitrax? 
    Någon som vet?
Svar på tråden Gekås vol 14