• Sencha

Hur gammalt är det äldsta plagg du fortfarande använder?

Ange det år plagget kom i din ägo.

Jag har en ylletröja som jag skaffade på högstadiet tror jag, men den har jag "bara" som "jobbekläder", och jag är osäker på året.

Däremot har jag i alla fall två klädesplagg som jag använder "normalt" (en tjocktröja och en klänning), som är från 1993.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammalt är det äldsta plagg du fortfarande använder?
  • nano

Ganska säker på att det är från 60-talet. Det är två handsydda och batikade klänningar som min farmor gjort, samt en tröja som hon också sytt och handbatikat. Jag vill lova att jag får många komentarer om dess kläder

Har en hel del från 80-talet också.

Kan ju tillägga att jag nästan bara köper seconhand så jag har inte stenkoll på hur gamla mina kläder är

• Shadilly

Min magkänsla säger att du med ålder menar när jag köpte det, inte nödvändigtvis när det tillverkades. Har jag rätt?

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly

Äh glöm det, surfade med mobilen och missade första raden i TS

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • LMH33

Jag har en gammal flanellskjorta som jag fortfarande använder ibland - den köpte jag ny 1986, tror jag, röstade i alla fall på det. har för mig att jag gick i åttan.

När det gäller kläder jag köpt begagnat har jag en del från 1970-talet och nog tom en 60-talsklänning, lite svårt att veta. Men jag röstade efter nyinköp.

• norgesessan

1996, ettar adidasbyxir jag köpte i England, tror inte jag har nåt äldre...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Kinne79

Jag har en luvtröja som är minst 15 år gammal, som jag har på mig lite då och då.

• vampyria2

Om man får räkna in skor så är det mina Dr Martins som jag köpte när jag väntade min äldsta dotter 1992 {#lang_emotions_sunny}  Älskar dem och de ser faktiskt nya ut än.

• Fidanishte

Min skinnjacka som jag ärvt av mormor-inköpt 1960

• Jenny N

Har inte ett plagg äldre än 2009 i garderoben, gick ner 45 kilo förra året så alla gamla kläder har fått lämna plats för nya.

Svar på tråden Hur gammalt är det äldsta plagg du fortfarande använder?