Inlägg från: Liddi |Visa alla inlägg
  • Liddi

Ung / frisk men Jobbar mindre än 100%

Jag har aldrig jobbat heltid, inte innan jag fick barn och kommer aldrig göra det heller. Är det så du känner så är det självklart så du ska göra

Alexander 090210
  • Liddi
    Stef skrev 2010-02-20 19:32:38 följande:
    Åh vad skönt att höra. Men hur mycket har du jobbat då genom åren? varför blev det så? Vad har du fått för reaktioner? Hur klarar du ekonomin? :)
    Jag har jobbat olika mycket. Var timmis väldigt länge och när jag fick fast tjänst kände jag att 70% var max vad jag klarar av på det jobbet jag har så sedan dess är det så jag jobbar. Jag levde lite snålt ett tag, betalade hyran och köpte mat och sparade det mesta resterande men kände ändå att jag hade råd att göra saker, har inget större behov av materiella ting. När jag blev sambo hade jag sparat ihop en rejäl summa så vi köpte hus direkt och då var barnet redan på väg. Vet ju inte hur det hade varit om min sambo hade tjänat mindre än han gör men som det är nu är det inga problem att jag jobbar mindre
    Alexander 090210
  • Liddi
    Stef skrev 2010-02-20 19:45:55 följande:
    Oroar du dig för pensionen då? Sparar du själv till den varje månad och i så fall får man fråga hur mkt?
    Jag har sparat 250kr/mån sedan jag var 24 och när jag blir äldre kommer jag öka på summan.
    Alexander 090210
Svar på tråden Ung / frisk men Jobbar mindre än 100%