• Junisarna

V70 vs Passat

Sitter hit och dit och funderar med bil. Vi kommer få nr 3 i juni och vet inte hur vi ska göra med bil.

Någon som vet hur det skiljer storleksmässigt mellan V70 och Passat i baksätet?? Tror det blir trångt med tre stolar bak. Ett alternativ är att vi sätter en av de större i bältesstol i framsätet och en i bältesstol i baksätet på någon av sidorna och babyskyddet i mitten så man kan sitta på andra sidan. Men är det möjligt storleksmässigt?? Någon som vet?

• Svar på tråden V70 vs Passat
  • Linn Daggert

nu har vi inte haft någon nyare passat, men den vi hade var den absolut rymligaste kombi jag har sett. V70 däremot förstår jag inte hur man kan köpa i syfte av familjebil.. faktiskt

• Junisarna

Den Passat vi tittat på är en -03:a. Finns igen i närheten där vi bor som vi kan prova, tyvärr. Så det blir till att åka en bit i så fall och då vill man gärna veta om det är möjligt eller inte...

• sarsparis

Har ingen passat men en v70, dock bara med en bilbarnstol och den bilen tycker då jag är rymligt båda i baksätet och i bagaget.  min vän som har tvillingar som är 2 år, och en 3 ½ åring har även de en v70 de har 2 bilbarnstolar bak, en i mitten och en på sidan, och en bilbarnstol fram, det funkar alldeles utmärkt för dom.

• Sarah84

Passat skulle jag säga. V70 är som jädra traktorer & köra, skit stora & klumpiga & vare sig stor bagage elle baksätte utrymme. Snygg är den, det är nog det enda som talar för den..

• sarsparis
    Sarah84 skrev 2010-02-20 21:38:21 följande:
    Passat skulle jag säga. V70 är som jädra traktorer & köra, skit stora & klumpiga & vare sig stor bagage elle baksätte utrymme. Snygg är den, det är nog det enda som talar för den..
    Traktor? Kanske de äldre modellerna, jag var själv förvånad över hur lättkörd den bilen faktiskt var när vi bytte från en liten bil, trodde inte för mitt liv att jag skulle kunna ratta den, men det var banne mig lättre än vår lilla bil. Ja, som ni märker så föredrar jag volvo......kanske inte helt konstigt då min man skruvar ihop bilarna och jag vill gärna att han ska få ha jobbet kvar ;)
  • Junisarna

Det är skillnad när det gäller framåtvända bältesstolar och och bakåtvända bilstolar. Man måste använda bilens eget bälte till bältesstolen och det gör det besvärligare.

• Sarah84
    sarsparis skrev 2010-02-20 21:42:14 följande:
    Traktor? Kanske de äldre modellerna, jag var själv förvånad över hur lättkörd den bilen faktiskt var när vi bytte från en liten bil, trodde inte för mitt liv att jag skulle kunna ratta den, men det var banne mig lättre än vår lilla bil. Ja, som ni märker så föredrar jag volvo......kanske inte helt konstigt då min man skruvar ihop bilarna och jag vill gärna att han ska få ha jobbet kvar ;)
    Skämtar du elle?
    Svängradie finns icke på den bilen =) köra rakt fram går bra, men ska du vända så behövs ju en fotbollsplan ju.. Vi har en Peugeot 406, betydligt större invändigt, men betydligt mindre & smidigare att köra.
    Hur ny behöver man? Mina föräldrar har en -08 & den är som sagt traktor att köra.
  • sarsparis
    Sarah84 skrev 2010-02-20 21:48:14 följande:
    Skämtar du elle?Svängradie finns icke på den bilen =) köra rakt fram går bra, men ska du vända så behövs ju en fotbollsplan ju.. Vi har en Peugeot 406, betydligt större invändigt, men betydligt mindre & smidigare att köra.Hur ny behöver man? Mina föräldrar har en -08 & den är som sagt traktor att köra.
    Vi har en 06:a, och det är verkligen inga problem att köra den, varken backa, svänga, köra framåt, inte ens fickparkera som jag annars  hatar, så man är ju helt enkelt olika :) har nog inte hört någon som sagt att den skulle vara svår att manöverar faktiskt.....enklast är såklart att själv provköra bilen innan man bestämmer sig för att köpa eller ej....
  • Sarah84
    sarsparis skrev 2010-02-20 21:51:46 följande:
    Vi har en 06:a, och det är verkligen inga problem att köra den, varken backa, svänga, köra framåt, inte ens fickparkera som jag annars  hatar, så man är ju helt enkelt olika :) har nog inte hört någon som sagt att den skulle vara svår att manöverar faktiskt.....enklast är såklart att själv provköra bilen innan man bestämmer sig för att köpa eller ej....
    Beror nog också på vad man är van vid innan. Jag måste ju bara ha kört otroligt smidiga bilar isf. Men jag vet många som tycker det är grymt kass svängradie.
    Volvo har ju alltid vart kända som "traktorer" de har säkert blivit bättre, men har LÅNG väg kvar.
  • Finesse
    Junisarna skrev 2010-02-20 21:44:22 följande:
    Det är skillnad när det gäller framåtvända bältesstolar och och bakåtvända bilstolar. Man måste använda bilens eget bälte till bältesstolen och det gör det besvärligare.
    Fast det borde ju bli mindre problem då eftersom dom tar mindre plats än bakåtvända bilbarnstolar. Och man måste ju använda bilens eget bälte då med.

Sen om ni ska ha ett barn fram måste ni ta bort airbagen..
    Ebba 071228
Svar på tråden V70 vs Passat