• RMR

Böld i rumpan

Hej! Jag är 25 och har i 11 år haft en knöl som känns som en tumme inne i ändtarmen. För snart en månad sen fick jag åka akut till doktorn och opereras på stört, tack och lov bra kirurgläkare som tog emot mig. Visade sig att jag hade en helt enorm abscess, första dagen tömde de ut 4 cl var och andra dagen 1 hel deciliter. Hade trott att det var en hemorrojd men så var det inte. Men jag fick bara smärtstillande intramuskulär spruta (Petidin) och 4 lokalbedövningssprutor runt abscessen, vilket såklart inte hjälpte alls. Sen var det bara räkna till tio så högg de med skalpellen. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, men jag väntade ju ungefär 3 månader för länge med att gå till doktorn. Varje dag i en vecka fick jag gå dit och göra om samma procedur och fick rådet att sitta och bada rumpan i vatten med grönsåpa tre gånger om dagen plus antibiotika i en månad. Nu har jag ätit upp dom för två dagar sen och det har läkt ihop men börjar bränna som eld igen och jag kan känna av en ny "gång" eller fistel, antagligen för att de har klämt så mycket på den. Knölen inne i ändtarmen är nästan borta, vilket betyder att det måste läcka från tarmen ut i rumpmuskeln. Antagligen både abscess och fistelgång. Själva hålet är ca 3 cm djupt så doktorn men gången jag känner från utsidan är säkert 10 cm lång. Bara att ringa doktorn imorgon, påskafton och allt. Men det räcker ju inte med att bara dränera när det kommer tillbaks gång på gång? 

vccxc
    dHejLoading...                  
Svar på tråden Böld i rumpan